Jump to content

En sierra el fråga.


Recommended Posts

Gör en ny tråd pga att jag inte kan komma in på den gammla "sidan kan inte visas"....

Börjar få lite ordning på sladarna nu iaf:)

TFI-modulen vad är det för något? Hur ser den ut? vart sitter det?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det är vad man brukar kalla tändmodul, sitter på ena innerskärmen och är en svart platt dosa, monterad på en bit aluminium. Kontaktstycket har 5-7 poler ungefär, och är platt det också.

Har man en tidig Sierra EFI med Motorcraftfördelare sitter den direkt på fördelaren.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Tid kommer det att ta=)

Det som finns som jag vet är två stycken svarta enheter. En liten som det är två slangar på, och en större med massor med slangar på:)

Är tyvärr inte i närheten av garaget så kan inte kolla vad som är vad...

Har kolla i schemat och där benäms den mindre av dom två som tändmodul... Men som jag TROR så är det yterligare en som heter tfi modul, eller har jag helt fel då?

Hur tidigt är det med dom med motorcraft fördelare?

Ska fixa fram bilder i morgon så ni får identifiera grejorna åt mej:)

Tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

Har tre svarta burkar.. Filtret, den som jag bifogar och en till som jag glömde ta kort på.

Filtret hur och vart ska det anslutas?

Den som jag bifogar bild på vad är det för någon? Kan det vara tfi modulen men utan alu platan:)?

Den sista som jag glömde ta kort på. Det är två stycken slang anslutningar på den, får för mej att den ska sitta på insuget!? mycket möjligt att det är map sensorn då?

post-4-1084300446.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej

Marcus, du har en kat-motor alltså (eftersom du har mapsensor) och då är TFI-modulen löst monterad på innerskärmen. Om du letar upp min Capri i "Våra banåkarbilar" på www.rejsa.nu, så anar man en TFI-modul på högra innerskärmen på en av de senaste bilderna.

Fords mapsensor är ju gjord för att sitta oskyddad i motorrummet, det är därför den är stor ;-)

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...