Sonett7 Posted September 9, 2003 Posted September 9, 2003 Jag är igång igen med mina fälg funderingar (frågade lite om detta på gamla forumet också)... Har fått första tjing på en uppsättning 16" Super Aero-fälgar från en Saab 9000 som jag tror skulle passa fint på en Se7en utseendemässigt, men nu är bara frågan om fälgarna kanske är för stora... Vad jag sett så har de flesta 15" eller mindre och frågan är om jag kommer att behöva gå ner till 35-profil för att inte få för stor rullomkrets. Är det någon som har bilder på nån Se7en med 16" som de kan lägga upp här så jag kan få mig en uppfattning innan jag köper hjulen? Quote
LUPUS Posted September 9, 2003 Posted September 9, 2003 Hej, bygger själv med 225-45 -17 och är oxå osäker på om det blir för stort. Det enda problemet jag sett än så länge är att bakskärmarna kommer väldigt nära däcken då man vill ha en låg bil (markfrigång). Vet inte om 16" hade varit bättre....men nu råkade det finnas 17 " i garaget när jag börja så :blink: Quote
Jörgen Posted September 9, 2003 Posted September 9, 2003 Jag är igång igen med mina fälg funderingar (frågade lite om detta på gamla forumet också)...Har fått första tjing på en uppsättning 16" Super Aero-fälgar från en Saab 9000 som jag tror skulle passa fint på en Se7en utseendemässigt, men nu är bara frågan om fälgarna kanske är för stora... Vad jag sett så har de flesta 15" eller mindre och frågan är om jag kommer att behöva gå ner till 35-profil för att inte få för stor rullomkrets. Är det någon som har bilder på nån Se7en med 16" som de kan lägga upp här så jag kan få mig en uppfattning innan jag köper hjulen? Hej! Har precis sett ett seven bygge i Vänersborg i förra veckan och ägaren hade satt på 16" fälgar, och jag måste säga att det såg mycket bättre ut än ett annat bygge som går i Trolhättan med 17" hjul. Har själv tänkt använda 15" hjul men nu funderar jag på 16" kanske blir lite dyrare med däck men det visar sig snart. Jörgen , Vobbla Racing ;) Quote
Sonett7 Posted September 9, 2003 Author Posted September 9, 2003 Okej - ingen fara utan mer åt det positiva hållet alltså :D Då är det bara resten kvar :blink: Quote
conco Posted September 9, 2003 Posted September 9, 2003 Här kan ni se Andreas Westfield med 17" Andreas Conco Quote
LUPUS Posted September 10, 2003 Posted September 10, 2003 Här kan ni se Andreas Westfield med 17" Andreas Conco Hittade inte profilen på hjulen någonstans, missade jag det eller finns det någon som vet Quote
Gripenland Posted September 10, 2003 Posted September 10, 2003 Här kan ni se Andreas Westfield med 17" Andreas Conco Läckert!!! :D :D :D Quote
JohanB Posted September 10, 2003 Posted September 10, 2003 Aldeles för stora bakskärmar annars såg det ju riktigt bra ut tycker jag. Quote
Jonte Posted September 10, 2003 Posted September 10, 2003 Aldeles för stora bakskärmar Får hålla med där, de ska ligga närmre däcken Quote
conco Posted September 10, 2003 Posted September 10, 2003 Lupus! 7,5 x 225 men är osäker om det är 40 eller 45:or Conco Quote
LUPUS Posted September 11, 2003 Posted September 11, 2003 Lupus!7,5 x 225 men är osäker om det är 40 eller 45:or Conco Hej Conco, kan du kolla tror du ?? Tycker mina 45 profiler är höga som hus. Och jag kan inte förstå hur det finns så mycket luft i skärmarna. Med mina planerade 120 mm ram frigång från backen blir det mycket tight till skärmarna med nuvarande däck. Mvh TB Quote
conco Posted September 11, 2003 Posted September 11, 2003 Lupus! Jodå....jag återkommer när jag fått tag på honom. Conco Quote
Liftarn Posted September 12, 2003 Posted September 12, 2003 Här kan ni se Andreas Westfield med 17" Snyggt var det inte. Quote
pacman Posted September 12, 2003 Posted September 12, 2003 Det börjar bli svårt att få tag i breda däck i 15". Jag satsar på 16" 45-profil. Ang. bakskärmar och frigång: Man får väl vänta med att montera skärmarna tills man har ställt in markfrigång och sånt. Sedan är det väl bara att försöka montera de så det ser bra ut. Eller?? Quote
Rushowner Posted April 23, 2004 Posted April 23, 2004 Nu börjar det att svida på kontot, upptäckte nackdelen med en beg. (FET!!!) "rushbyggsats" med 10 tums skärmar bak. Verkar kosta massor att fylla ut skärmen. :icon_angry: :icon_angry: Tips på fälgar om det är någon som dyker på typ 8-9x15 el 16 (med taunus axel). Men det finns fördelar med att ha fått tag i en hel byggsats, jag har inte samma bekymmer som andra har. Standar är kromade a-armar med bussningar, tillklippta plåtar, gälar på huven, mätare, tank, hel bakände i plast, osv. osv. Trots detta blev det rel. billigt. Kommer foton så fort jag kan infoga dessa. Quote
Loterus Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 jag kör med 17x7" fälgar te mitt bygge med 225/45 bak 205/40 fram Quote
gka Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Det är inte utseendet som stora fälgar har emot sig, det är vikten... ;) Quote
heralue Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Jag håller med gka ! Själv bygger jag på 13" 205-60, Tycker att detta blir helt rätt proportioner oxå /micke Quote
Baalzamon Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Och jag satsar på 14" och en bredd på kanske 205 eller lite mer Quote
Gustav Sundberg Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Kör oxå på 205/60-13... Iof har bara däcken kommit ännu men, fälgarna är på gång! Ett gäng Compomotive CXR i 7x13" blir det! men dom inte allt för okänd a032r gummibitarna på... Quote
Arrowsmith Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 plåtisarna som mitt bygge står på nu är modifierade volvo S80 och de ska vara det besiktningsvänliga alternativet. däcken fram 205/45 -16" däcken bak 225/40 -16" Quote
Superswift Posted April 24, 2004 Posted April 24, 2004 Det är inte utseendet som stora fälgar har emot sig, det är vikten... ;) och priset.... Skiljer ofta tusenlappar i pris mellan 13 och 17 tum. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.