Jump to content

16"-fälgar på en Se7en


Sonett7

Recommended Posts

Jag är igång igen med mina fälg funderingar (frågade lite om detta på gamla forumet också)...

Har fått första tjing på en uppsättning 16" Super Aero-fälgar från en Saab 9000 som jag tror skulle passa fint på en Se7en utseendemässigt, men nu är bara frågan om fälgarna kanske är för stora... Vad jag sett så har de flesta 15" eller mindre och frågan är om jag kommer att behöva gå ner till 35-profil för att inte få för stor rullomkrets.

Är det någon som har bilder på nån Se7en med 16" som de kan lägga upp här så jag kan få mig en uppfattning innan jag köper hjulen?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

bygger själv med 225-45 -17 och är oxå osäker på om det blir för stort.

Det enda problemet jag sett än så länge är att bakskärmarna kommer väldigt nära däcken då man vill ha en låg bil (markfrigång).

Vet inte om 16" hade varit bättre....men nu råkade det finnas 17 " i garaget när jag börja så :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jag är igång igen med mina fälg funderingar (frågade lite om detta på gamla forumet också)...

Har fått första tjing på en uppsättning 16" Super Aero-fälgar från en Saab 9000 som jag tror skulle passa fint på en Se7en utseendemässigt, men nu är bara frågan om fälgarna kanske är för stora... Vad jag sett så har de flesta 15" eller mindre och frågan är om jag kommer att behöva gå ner till 35-profil för att inte få för stor rullomkrets.

Är det någon som har bilder på nån Se7en med 16" som de kan lägga upp här så jag kan få mig en uppfattning innan jag köper hjulen?

Hej!

Har precis sett ett seven bygge i Vänersborg i förra veckan och ägaren hade satt på 16" fälgar, och jag måste säga att det såg mycket bättre ut än ett annat bygge som går i Trolhättan med 17" hjul.

Har själv tänkt använda 15" hjul men nu funderar jag på 16" kanske blir lite dyrare med däck men det visar sig snart.

Jörgen , Vobbla Racing ;)

Link to comment
Share on other sites

Lupus!

7,5 x 225 men är osäker om det är 40 eller 45:or

Conco

Hej Conco, kan du kolla tror du ??

Tycker mina 45 profiler är höga som hus.

Och jag kan inte förstå hur det finns så mycket luft i skärmarna.

Med mina planerade 120 mm ram frigång från backen blir det mycket tight till skärmarna med nuvarande däck.

Mvh TB

Link to comment
Share on other sites

Det börjar bli svårt att få tag i breda däck i 15".

Jag satsar på 16" 45-profil.

Ang. bakskärmar och frigång: Man får väl vänta med att montera skärmarna tills man har ställt in markfrigång och sånt. Sedan är det väl bara att försöka montera de så det ser bra ut. Eller??

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Nu börjar det att svida på kontot, upptäckte nackdelen med en beg. (FET!!!) "rushbyggsats" med 10 tums skärmar bak. Verkar kosta massor att fylla ut skärmen. :icon_angry: :icon_angry:

Tips på fälgar om det är någon som dyker på typ

8-9x15 el 16 (med taunus axel).

Men det finns fördelar med att ha fått tag i en hel byggsats, jag har inte samma bekymmer som andra har. Standar är kromade a-armar med bussningar, tillklippta plåtar, gälar på huven, mätare, tank, hel bakände i plast, osv. osv. Trots detta blev det rel. billigt.

Kommer foton så fort jag kan infoga dessa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...