Rayman Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 kan man ta bort hela fronten på en sierra så att man kan dra ut motorn framåt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Ja, med vinkelslip ;-) Kylarbalk etc. är svetsat så ska man bara skruva, inte förstöra, får man ta motorn uppåt eller nedåt. Men det är hyfsat med plats, tar man bort kylaren är det rätt enkelt. För mig (som har gjort det några gånger) är det en knapp timmes jobb att lyfta ur en Pinto. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Med en stor vinkelslip så klarar man det nog :lol: *edit* sen är man ibland... inte trycka på svara knappen och sedan göra något annat under tiden :banghead: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 För mig (som har gjort det några gånger) är det en knapp timmes jobb att lyfta ur en Pinto. /Gustaf 60sekunder, max ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Haha, påminn mig om att inte köpa motor från en skrot i USA... ;-) /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Jag gjorde så med hjälp av en hammare en huggmejsel och en yxa så tog det max en kvart att ta bort frontbalken och jag tycke absolut det var värt jobbet. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts