DIRAVI Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Är det någon som vet vad det är för bultirkel på svänghjulet på Z-tec? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 11, 2010 Share Posted March 11, 2010 (edited) Mot veven är det: 6st diam 11mm som sitter jämt fördelade på en cirkel med diam 70mm. Centrumhålet är diam 31.6mm (på min, mätt med skjutmått.). Edited March 11, 2010 by svante Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted April 5, 2010 Share Posted April 5, 2010 Hör med Magnus, hans jobbar kompis Micke har gjort ett svänghjul åt mig. //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 Jag får rätta mig själv.... Tydligen är det inte jämnt avstånd/delning runt om då svänghjulet bara passar i ett läge. Provade igårkväll att montera fast mitt, men jag gick lite bet (var nog för trött). Det var inte jätteviktigt att få fast det då jag insåg att jag behövde kapa lite i mellanplåten (den mellan motor o vxl-låda) först. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 det är säkert osymmetriskt. så är det på min opelmölla. när det är balanserat så kommer det ju rätt utan att stifta. har man glapp i bulthålen så är det bra att stifta ändå för annars är det omöjligt att få det exakt på samma ställe om man balanserat det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts