Jump to content

Givare till mätare


Jocke4U

Recommended Posts

Hej,

Då man fyller år snart så är ju grejer till bygget det självklara på önskelistan (även om det finns en del i ens närhet som tycker detta är tråkigt :) ). Även om det inte är kul så är det vettigt istället för nån jäkla kristallvas eller dylikt. Men de tycker det är roligt för den "ser" man ju ...beror väl på vem man frågar :)

Så den superba idén är mätare till bilen för dom lär JAG se varje gång jag sätter mig i bilen sen ....perfekt!

Jag har bestämt mig för Smiths Telemetrix, serie och då jag har SAAB 2.0T motor så funderar jag på givare, dvs vad finns och vad skall skaffas och ev. om adapters behövs.

Mätare som skall in handlas är

  • Hastighetsmätare
    • Givare inhandlas

    [*] Varvräknare

    • Givare ej nödvändig

    [*] Vattentemperatur

    • Funkar det med original SAAB givare? (CAI följer europeisk standard)

    [*] Oljetemperatur

    • Givare inhandlas. Var sätter man lämpligast denna och viken typ av adapter behövs?

    [*] Oljetryck

    • Funkar det med original SAAB givare? (CAI följer europeisk standard)

    [*] Turbotryck

    • "Givare" eller slangpaket inhandlas

    [*] Bränslenivå

    • Givare inhandlas

Link to comment
Share on other sites

Adapter till oljetemperaturgivaren kan du lösa genom att köpa en oljeplugg m gängat hål för givaren alt svetsa in en anslutning i tråget.(det ska ju ändå byggas om) Original sitter det bara en oljetryckvakt, alltså visar den bara av eller på, men det borde följa med givare till instrumenten?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...