Jocke4U Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Hej, Då man fyller år snart så är ju grejer till bygget det självklara på önskelistan (även om det finns en del i ens närhet som tycker detta är tråkigt :) ). Även om det inte är kul så är det vettigt istället för nån jäkla kristallvas eller dylikt. Men de tycker det är roligt för den "ser" man ju ...beror väl på vem man frågar :) Så den superba idén är mätare till bilen för dom lär JAG se varje gång jag sätter mig i bilen sen ....perfekt! Jag har bestämt mig för Smiths Telemetrix, serie och då jag har SAAB 2.0T motor så funderar jag på givare, dvs vad finns och vad skall skaffas och ev. om adapters behövs. Mätare som skall in handlas är Hastighetsmätare Givare inhandlas [*] Varvräknare Givare ej nödvändig [*] Vattentemperatur Funkar det med original SAAB givare? (CAI följer europeisk standard) [*] Oljetemperatur Givare inhandlas. Var sätter man lämpligast denna och viken typ av adapter behövs? [*] Oljetryck Funkar det med original SAAB givare? (CAI följer europeisk standard) [*] Turbotryck "Givare" eller slangpaket inhandlas [*] Bränslenivå Givare inhandlas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Adapter till oljetemperaturgivaren kan du lösa genom att köpa en oljeplugg m gängat hål för givaren alt svetsa in en anslutning i tråget.(det ska ju ändå byggas om) Original sitter det bara en oljetryckvakt, alltså visar den bara av eller på, men det borde följa med givare till instrumenten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts