Jump to content

Stolar


Björne

Recommended Posts

Någon som har erfarenhet av dessa stolar?

http://www.midlandwheels.com/Shop/P-1458-Mamba-L7-Cub-Sport-Seat---Black-Vinyl-/-Black-Piping.html

Kvalite

Hållbara

Man brukar få vad man betalar för men vill kolla om någon har använts sig av de.

Har varit inne på kartstolar men eftersom bilen skall användas på gatan samt frun gillar lite stoppning.

//Björne

Link to comment
Share on other sites

Ruggigt lika mina cobrastolar på utsidan iallafall....

Men det säger ju inget om vad som döljer sej under galonen....

Kanske stöpta i samma form och isåfall så fungerar de utmärkt.

Finns det inga insatta Engelsmän på något av alla deras forum som kan

bekräfta eller dementera att det är cobra, eller plagiat i något skick?

Link to comment
Share on other sites

Fick ett svar från Norge:

(söple = skräp)

Hei Anders

ver foriktig med Midland Wheels de er UK største levrandør av søple tilbehør til bil !!

bruk heller Cobra eller Corbeu for høye seter eller Speedwll for lave seter

Lägger till mer om jag får fler svar.

Link to comment
Share on other sites

Hej Björne !

Jag har dom stolarna. Helt ok tycker jag. Dom har väl inte samma finish som cobra men helt ok. Priset är riktigt bra ! Midlandwheels var smidiga att ha och göra med. Lite lång leveranstid bara men dom var slut i lager när jag beställde. Vet flera här på forumet som har andra modeller av Midlands stolar.

Finns lite bilder i min tråd, gå lite nedåt...

http://forum.locostsweden.se/index.php?showtopic=7168&st=100

Link to comment
Share on other sites

Hej Per.

Det var ett snyggt bygge. Trevlig färg också.

Vilka andra stolar från dem passar?

Vet du på ett ungefär hur mycket de bygger från golvet?

Hur bultades de i golvet - fick man köpa till ett underrede eller det fanns att fästa i?

Vet ej hur det fungerar med bältet på "kartstolarna". Får man inte problem med bältet i sådana?

Det hela känns enkelt och bra med "vanliga".

//Björne

Link to comment
Share on other sites

Tackar !

Jav vet några som kör med Baby Cub.

Jag vet inte riktigt hur mycket dom bygger. Men jag gissar på 5-7 cm under häcken och 10-15 under benen. Vill du veta mer exakt så får jag mäta. Jag måste sänka mitt golv lite för att få plats bra i bilen, annars så slår jag huvudet i buren.

På bredden har jag en sittbrunn som är 43 på förarsidan och 41 på passagerarsidan och det är precis att dom går i.Man får vålda lite. Stolen fäst med 4 bultar underifrån. Det sitter gängade insater i stolen. Vill man ha stolen justerbar så måste man ha ett underrede men då bygger den förstås mer uppåt. Jag har mina bara iskjutna utan bultar. Funkar bra. Man får ha säkerhetsbältet knäppt när man åker själv bara.

Jag tänkte ha gokartstolar först, så jag har två till salu om du är intresserad.

Link to comment
Share on other sites

Vist får man vad man betalar för och vist är cobrastolen snyggare men jag skulle välja stolen från midland om jag inte vore stenrik förstås. Jag har avänt cub stolen i flera år och den är riktigt bekväm har även provsuttit den nämnda stolen och jag sitter väl så bra i den som i cobran. Tittar man på botten så ser det väldigt lika ut gumiband och skumgummi på ett stålrörsskelett.

Tycker Michael Wänström

Link to comment
Share on other sites

Vist får man vad man betalar för och vist är cobrastolen snyggare men jag skulle välja stolen från midland om jag inte vore stenrik förstås. Jag har avänt cub stolen i flera år och den är riktigt bekväm har även provsuttit den nämnda stolen och jag sitter väl så bra i den som i cobran. Tittar man på botten så ser det väldigt lika ut gumiband och skumgummi på ett stålrörsskelett.

Tycker Michael Wänström

Jag som trodde att alla egenföretagare var stenrika;-)

Link to comment
Share on other sites

Baby cub:n reades ut för 50£ för ett par månader sedan men de hade nog torkat sönder innan det blir dags att montera dem i mitt evighetsprojekt... Avstod därför från köp.

Annars kanske de passar en varierad rövbredd bättre då man har fritt åt sidorna så att säga. Bra om man har vänner som vill åka med och även bra om man skulle lägga på sig under grillsäsongen!

Hittade dem igen:

http://www.midlandwheels.com/Shop/P-1455-Mamba-Baby-Cub-Seat---Black-Vinyl-/-Red-Piping.html

Kanske ska slå till iallafall, någon mer?

Edited by Pågen
Link to comment
Share on other sites

Fick mera från england denna gången

Hi Anders didn't want to say this on the board so am pm'ing you , m w s are at the bottom end of the market here in the uk they take alot of crap to car show's all over the uk i would guess they buy up alot of the seconds ( reject ) stuff to sell on . Personally i wouldn't touch anything from them , a guy that used to work for me bought some peg drive mini lite wheels from them to put on his lotus elan when they arrived at our shop we unpacked them to find that the holes for the peg's had been drilled with a pistol drill were not round or even in the right place fortunatly he paid for them with a credit card and managed to get his money back no prob's .

De kanske är bättre på säten...

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Lånar denna tråd lite då det handlar om nästan samma stol.

Denna stol säljs här i Sverige och verkar också vara en cobra-kopia

Grunt.se

Jag har kontaktat företaget för att se om man kan få den i helsvart och slippa vita stripes. Svaret blev att en ny container med stolar är på gång i början av April och att de skulle se om det gick att få med några helsvarta. Finns det fler här som skulle vara intresserad av dessa stolar i helsvart (eller annan färg för den delen) så dra gärna iväg ett mail till Grunt. Jag jobbar inte för grunt och försöker fiska provision utan tänkte mer att om vi forum-medlemmar hjälps om så kan vi locka fram (mer) intressanta produkter till bra pris :)

Link to comment
Share on other sites

Det pratas mycke skit och javist mws har jättebilaga grejor och allt är inte toppkvalite. Men jag har använt deras cub stolar i typ 5 år nu och är jättenöjd. Vidare så är dom jättebra att ha och göra med grejerna kommer oftas på under en vecka. Grunts stolar är vad jag kan se när jag sett dem närmast identiska. 2 st stolar från mws iklart frakt 2761 från grunt utan frakt 3450.

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Det pratas mycke skit och javist mws har jättebilaga grejor och allt är inte toppkvalite. Men jag har använt deras cub stolar i typ 5 år nu och är jättenöjd. Vidare så är dom jättebra att ha och göra med grejerna kommer oftas på under en vecka. Grunts stolar är vad jag kan se när jag sett dem närmast identiska. 2 st stolar från mws iklart frakt 2761 från grunt utan frakt 3450.

Lev väl

Michael W

Om du är så nöjd med dem så tror jag allt jag också ska prova att beställa från mws. Frakten var ju inte alls så blodig. Köpte du underrede från dem också eller handlade du det någon annanstans? Såg att de har en produkt som heter seat runners, dock utan bild. Är det bara skenor som bultas direkt i golvet? Vill ju inte att det ska bygga så mycket på höjden som deras subframe verkar göra.

Link to comment
Share on other sites

Jag har inga underreden då de bygde 2 cm och det ville inte jag. Du har helt rätt du skall inte ha Subframe utan Seat Runners dom är typ 2 cm höga

INTSR01_IMG_6080.jpg[/img]

Bilden är från en annan sida men det är av samma typ dock tror jag att MWS är lite enklare jag har för mig att de är närmast identiska med stolsunderedet från en MGB.

Lev väl Michael W

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Jag har inga underreden då de bygde 2 cm och det ville inte jag. Du har helt rätt du skall inte ha Subframe utan Seat Runners dom är typ 2 cm höga

Bilden är från en annan sida men det är av samma typ dock tror jag att MWS är lite enklare jag har för mig att de är närmast identiska med stolsunderedet från en MGB.

Lev väl Michael W

Okej. Skenor så att jag kan justera i längsled vil jag absolut ha. Jag har ganska korta ben och vill ju ha möjlighet att låta någon annan köra bilen ibland.

Har du eller någon annan här provat skenorna från MWS? Noterade att de bara har låsning på ena sidan, känns stolarna stumma ändå eller känns det fladdrigt?

Link to comment
Share on other sites

På min mg som har samma konstruktion är det ok om dom är rätt monterarede dvs paralella. är du osäker så fins det andra som säljer underreden med låsning på båda skenorna tex här http://www.cbsonline.co.uk/search,b.html?q=seat+runners

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

På min mg som har samma konstruktion är det ok om dom är rätt monterarede dvs paralella. är du osäker så fins det andra som säljer underreden med låsning på båda skenorna tex här http://www.cbsonline.co.uk/search,b.html?q=seat+runners

Lev väl

Michael W

Både stolar och skenor är redan beställda från Midland wheels så snart märker vi om dom duger :)

//Christoffer

Link to comment
Share on other sites

När man talar om trollen..

För en timme sedan ringde en kille från en budbilsfirma och ville leverera paketet med stolarna. Ibland blir man imponerad hur snabbt paket kommer fram när svenska posten inte är inblandad. Beställde stolarna från mws sent i söndags kväll och idag torsdag hade jag dem vid min dörr.

(I mitten av december skickades ett litet paket innehållande en mobiltelefon till mig med posten. Det tog 2,5 vecka för det paketet att ta sig de 11 milen från Borlänge till mitt kontor i Gävle)

Ikväll ska jag ta på mig skinnhuvan och torrköra stolarna i vardagsrummet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...