Jump to content

reglage?


S7racer

Recommended Posts

Om du kollar på volvo 240 740 ljus/blinkers omkopplare så är det en god början.

Den sitter med två skruv sedan behöver du bara göra antingen en klammer som passar din rattaxel eller en konsoll från instrumentbrädan. sitter den inärheten av rattnavets roterande del så kan du montera en skruv somm sköter återgången.

Skall ju inte vara svårt om man lyckats lösa rästen av problematiken i bilbyggandet.

Skulle det vara så att man inte gillar den där stora svarta plast spken så går det att dra väck den och ersätta med en rostfri sak.

Peer O

Link to comment
Share on other sites

är ju inte så att jag har problem att lösa det med spak men dels vill jag inte ha spak och sen så funkar det inte med mitt styrsystem

till belysningen som endast vil ha - impulser samt har en aut återgång efter ca 10 sek

Link to comment
Share on other sites

ok nu kommer alla förutsdättningar mitt system kommer från mc mina blinkers vill ha en - impuls för på och en till för av alt. aut återgång med timer hel och halv ljus växlas med en -impuls så om någon här har en bra ide om hur man kan lösa detta med snygga diskreta

reglage som är godkända för besmed placering och funktion så vore det kanon tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

halvljuset ordnar du med ett växelrelä. Suzuki MC hade på -80 talet blinkers som du menar. problemet när man hojade var att det kunde slå av när man ville ha det på en längre tid i korsningar mm

Link to comment
Share on other sites

ok från början har ett komplett system i min bil måste lösa knappar på ratten eller någon annan stans som sfro och sbp godkänner men det måsta vara återfjädrande knappar mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...