det är väll upp till varje enskild besiktningsman att avgöra men jag vet iaf minst en bil som är godkänd och har dragit
bromsrören i övre kardantunnel röret. men såna lösningar ska man nog kolla med sin besiknings man om innan.
mvh Ante
Har talat med min bes. man han sade ok till att dra bränsle och bromsrör i profilrör om dom sitter fast och man skyddar mot nötning
genom att dra över gummislang med god passform mot rör/profil samt att man använder ledningar som är i koppar/nickel till broms och plastslang till bränslet.
kan ju angående den okulära bes. möjligheten skriva att många moderna bilar har sina rör under massa kåpor och sånt under bilen
mvh Andreas
Hej kan nån här svara på reglerna om div rör
har 6 stycken profilrör under min bil tänkta till att rymma
1 bränsle matning
2 bränsle retur
3 bakre bromsrör
4 el till bakljus
5 el till pumpar mm
6 ?
vilka av dessa får ej gå i rör? och varför
mvh Andreas
ok från början har ett komplett system i min bil måste lösa knappar på ratten eller någon annan stans som sfro och sbp godkänner men det måsta vara återfjädrande knappar mvh Andreas
ok nu kommer alla förutsdättningar mitt system kommer från mc mina blinkers vill ha en - impuls för på och en till för av alt. aut återgång med timer hel och halv ljus växlas med en -impuls så om någon här har en bra ide om hur man kan lösa detta med snygga diskreta
reglage som är godkända för besmed placering och funktion så vore det kanon tack på förhand
är ju inte så att jag har problem att lösa det med spak men dels vill jag inte ha spak och sen så funkar det inte med mitt styrsystem
till belysningen som endast vil ha - impulser samt har en aut återgång efter ca 10 sek