Jump to content

Rör Till Bussningar.


family guy

Recommended Posts

Hej svejs på forumet!

Jag står i startgroparna för att börja tillverka egna A-armar och sitter med Chris Gibbs bok i ena handen och Hydroscands rörkatalog i den andra. Kruxet för närvarande är att Hydroscand inte har något rör med de dimensioner som används till hylsorna där bussningarna skall pressas i. Boken säger ytterdiameter 33.7 med tjocklek 2.6 vilket ger en innerdiameter på 28.5 mm, det närmaste jag hittar bland DIN 2391-rören hos Hydroscand är ytterdiameter 35 med tjocklek 3 vilket ger en innerdiameter på 29 mm. Detta skall ju i och för sig vara ytterdiametern på bussningarna, men hur blir det med passningen. Kommer de att sitta kvar, eller börja glappa?

Jag har ännu inte beställt bussningarna, så om någon har några bra tips om inköpsställen så tar jag tacksamt emot.

Ha det!

//Ronny

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte hålla mig till de bussningar som beskrivs i Chris Gibbs bok, dvs polyuretanbussningar med innerdiameter 29mm.

Spelar det någon roll om man köper gula eller svarta bussningar hos 3gecomponents? De röda skall enligt hörsägen vara stenhårda.

//Ronny

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...