Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Är det någon som har namnet och www adressen till firman som säljer massa gummilister? Tror den låg i Örebro.

Behöver en list mellan bakskärmar och kaross när jag skall montera dem. Har ni andra tips på vilka man skall ha? Vilka har ni använt?

/Fredrik

Posted

Hej

Tack för alla svar, jag misstänkte att detta var det jag skulle ha. Får åka till Swedol då de finns i Uppsala.

Hej svejs.

/Fredrik

Posted

Hej

Köpte 3 m Swedol list idag. Känns väldigt plastig och styv och därmed svår att få till en snygg kurvning på. Kan man gå på den med värmepistolen för att få den lite mer formbar så den följer kurvningen på skärmen?

(jag vet att jag skrev det i min tråd, men verkar som fler läser detta än min tråd!)

/Fredrik

Posted

vedde: Har du något Swedol artno? Lättare att veta vad det är för list du köpt då om det går att se den i katalogen och på bilen.....

Posted

Swedol art no EL-36440.

Jag håller med om att den känns hård och klumpig. Jag slitsade min för att få frigång för skruvarna samt att få den mer flexibel. Lägg den i varmvatten innan montering, det borde fungera.

Vedde, jag läser alla inlägg så du behöver inte oroa dig för att att du inte blir hörd...

Posted

Jag har använt både Swedol list och örebro manufakturaffärs list. Måste säga att Örebors är 100 gånger bättre. Den är mycket mjukare ock lättare att jobba med. En annan fördel är att den runda delen är ihålig så man kan trä i en ståltråd för att få en ände att hålla formen. Jag använde närmast sittbrunnen mellan shuttle och ram för att få till en snygg radie på en cm.

Posted

sådana lister brukar med fördel ligga i varmvatten innan montering, så dom blir lättare att montera..

Posted

Ok tack

Per - Det är tröstande att veta att någon löäser ens tråd :notworthy:

Varmvatten blir det. blir en test på Lördag om inte imorrn kväll.

/Fredrik