Jump to content

Gummilist Till Bakskärm?


vedde

Recommended Posts

Hej

Är det någon som har namnet och www adressen till firman som säljer massa gummilister? Tror den låg i Örebro.

Behöver en list mellan bakskärmar och kaross när jag skall montera dem. Har ni andra tips på vilka man skall ha? Vilka har ni använt?

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Du tänker säkert på en sk. "kederlist". Uttalas med sche-ljud. Finns bla. på gamla folkor eller som metervara på många biltillbehörsfirmor. Här är ett exempel.

http://www.kuntze.se/index.asp?sidid=25&oldSidid=25&ArtGruppnr=612&UnderArtGrupp=A&ProduktOmrade=Plastlister&SokOrd=undefined

Edited by ekis
Link to comment
Share on other sites

Hej

Köpte 3 m Swedol list idag. Känns väldigt plastig och styv och därmed svår att få till en snygg kurvning på. Kan man gå på den med värmepistolen för att få den lite mer formbar så den följer kurvningen på skärmen?

(jag vet att jag skrev det i min tråd, men verkar som fler läser detta än min tråd!)

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Swedol art no EL-36440.

Jag håller med om att den känns hård och klumpig. Jag slitsade min för att få frigång för skruvarna samt att få den mer flexibel. Lägg den i varmvatten innan montering, det borde fungera.

Vedde, jag läser alla inlägg så du behöver inte oroa dig för att att du inte blir hörd...

Link to comment
Share on other sites

Jag har använt både Swedol list och örebro manufakturaffärs list. Måste säga att Örebors är 100 gånger bättre. Den är mycket mjukare ock lättare att jobba med. En annan fördel är att den runda delen är ihålig så man kan trä i en ståltråd för att få en ände att hålla formen. Jag använde närmast sittbrunnen mellan shuttle och ram för att få till en snygg radie på en cm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...