Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag råkade ramla över ett par Dellorto 40:or till en vettig peng och tänkte att det kunde passa till min Pinto. Det blir antagligen en lite vassare kam också men jag tror att dom klarar det utan problem, elle vad tror ni????

Nu till detta med bränslepump, duger orginal mekaniskpump med orginal retur/övertrycksventil eller skall jag köpa en Silvertopp och en Filterking???

När man bygger om till elektrisk pump använder man returledningen då också eller??

Många funderingar blir det!!!

janne

Posted

Redtop blir bra ocg filter king och då behöver du inte returledning. plugga den

Posted

Det är lågt bränsletryck som gäller... 0,18bar. Skaffa en mätklocka till din filterking, jag fick även byta ut standardfjädern i filterkingen då den var för kraftig, det gick inte att sänka bränsletrycket tillräckligt mycket.

Sen, gör inte standardmisstaget 1:a genom att gå in på tips sidorna för DelOrtos och beställa hem massa munstycken efter allehanda konfigurationer. Låt ett proffs justera in dom, det blir garanterat billigare.

Posted

Tittade på Burtons hemsida och där står att Filterking är ställbar mellan 1-10psi och dom rek. 3psi för dellorto men vad blir det i Bar?? Skall beställa på Burton i det närmaste så då skulle man beställa en sådan och en red top och även en klocka för att se trycket.

Posted

ja kontrollmät för ger pumpen mer flöde mot vad de justerat filter king på så ökar trycket. har du kollat vad KG trimning tar för sina?

http://www.kgtrimning.com/

han tar 1095:- för redtop

han har också solid state pumpar för 795:- upp till 150hkr och en för 855:- upp till 180hkr

filter kingen 695:-

här har du massa och de är skitsnabba. 2dar och fram till dörren kommer posten mellan 8 o 9 hos mig.

http://www.merlinmotorsport.co.uk/FUEL-SYSTEMS-Fuel-Pumps-for-Carburettor/c26_159/index.html

Posted

Det verkar som Rally Design är billigast men jag skall ha en del andra prylar hos Burton...

Jag skall best. bl.a en handbromswire för skivor till Sierra, Burton tar knappt 20pund=225:- medans mekonomen tar över 500:- det lönar sig att handla i England. Jag har handlat en hel del hos Rally Design,CBS och Burton och det funkar kanonbra.

  • 2 weeks later...
Posted

Det blev en Red Top och en Filter King, men sen började jag att fundera????? :blink:

Låter man bränslepumpen gå direkt på tändningen med fullt tryck fram till bränsleregulatorn hela tiden eller behöver man ha någon tryckreglerad styrning på strömmatningen?? :wacko:

Säker på att någon av er kan förklara detta på ett enkelt sätt för mig!! :notworthy:

Ha de gott Janne

Posted (edited)

Tack Thomas :notworthy: :notworthy:

Jag gillar sådana snabba enkla svar :prop:

Janne

Edited by Janne E
  • 3 months later...
Posted

Hur högljudda är dessa red top pumpar? tänkte ha en pump som matar en cache-tank så där behövs inget högtryck bara bra flöde. Finns det något annat bra alternativ? Biltemapumpar är inget vidare ( iaf inte deras"audi" pumpar)

Posted

Startar du motorn, hör du inte pumpen. Den tickar märkbart tills det blir tryck, sen går den som en klocka.

Posted

Facet's "red" är inget du behöver oroa dej för när det kommer till ljud.

Holley's "red" kanske det är du funderar på ?

Jag har en Holley "red" som förpump och när den är igång eller inte är det inga problem att avgöra.

Holley "red"

Posted (edited)

ja det var en kompis som sa att nå'n av dessa lät som ett tröskverk...

man vill ju inte ha en massa extra oljud :hypocrite:

Edited by Magoo

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...