Baronen Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Håller på att bygga om sumpen på Pinton. Torrsump kostar ju en peng, så då får ungarna inga julklappar. Vill därför se bilder på hur ni gjort för att få det att funka på ett bra sätt när det svänger mycket. Skvalpskydd med luckor eller hur har ni gjort...........? Tacksam för svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingenjören Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Jag minskade bara höjden något för att få en bättre markfrigång. Tveksamheter med oljetryck åtgärdade jag genom att inte montera någon oljetrycksmätare:-) Har fungerat perfekt men å andra sidan har jag inga R-däck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 skvalpskott är ju ett måste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Jag har skvalpskott, luckor och extra oljevolym + en accusump i min 1.8T-20V. Tyvärr har jag också oljetrycksmätare och R-däck så det blir torrsump i vinter... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Hittade ingen bild på hur det ser ut innuti men utanpå ser det ut enligt bifogade bilder. Byggde om den efter bilder från det engelska locostforumet, hittar dock inte länken till just den sidan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 har man en plåt under veven som opels gsi-motor så hindras skvalpet mkt + sidoskvalpplåtar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baronen Posted October 18, 2009 Author Share Posted October 18, 2009 Jag har skvalpskott, luckor och extra oljevolym + en accusump i min 1.8T-20V. Tyvärr har jag också oljetrycksmätare och R-däck så det blir torrsump i vinter... Hur har du byggt luckorna? med gångjärn? eller med gummiflärpar? Har du haft stora problem med trycket trots åtgärderna med sumpen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baronen Posted October 18, 2009 Author Share Posted October 18, 2009 Hittade ingen bild på hur det ser ut innuti men utanpå ser det ut enligt bifogade bilder. Byggde om den efter bilder från det engelska locostforumet, hittar dock inte länken till just den sidan... Har tänkt att göra en liknande "breddning" av sumpen. Tar det i startmotorn om man breddar även på högersidan? Hur hög är din sump? o hur mycket får du i den? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baronen Posted October 18, 2009 Author Share Posted October 18, 2009 skvalpskott är ju ett måste. Jo, så långt är jag ju med. Men hur bör de placeras? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Jag har gjort så här fungerar för mig. Man lägger oljan bakår i stället för åt sidan där den inte skall vara när man svänger. Behåll den lutande och bakre delen (gamla botten)och borra en massa hål så får du atomatiskt skvalpskott. MK gör så här. Lev väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.