Jump to content

Transit Styrled


dmc12Hank

Recommended Posts

Hej alla bilgalningar!

Upptäckte att mina transitleder är M20 dom som har för lite rörlighet, då undrar jag om det är dessa som är dom man ska ha i stället? (se länk)

http://www.autokatalogen.se/afw/bromma/view_article_info.do?articleNo=52185

Måste dessutom köpa nya M18 svetsmuttrar/skarvmuttrar eller vad det nu heter.

Nån som vet vart man får tag på såna?

Vet att det har diskuterats tidigare, vill bara vara säker på att jag köper dom rätta.

Tacksam för svar.

Henrik.

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag har leden med M20 men inte några problem med rörligheten, det finns reserv för mig. Men jag har långa bärarmar, så det rör sig ganska lite med +-60 mm fjädringsväg. Hoppas det inte finns andra hinder för den leden.. Isåfall är det modifiering av nya övre bärarmar på agendan utöver allt annat.. Christer J.

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag har leden med M20 men inte några problem med rörligheten, det finns reserv för mig. Men jag har långa bärarmar, så det rör sig ganska lite med +-60 mm fjädringsväg. Hoppas det inte finns andra hinder för den leden.. Isåfall är det modifiering av nya övre bärarmar på agendan utöver allt annat.. Christer J.

Det var det jag ville undvika. Helst göra rätt från början. Trist om man gör länkarmarna och upptäcker att det är för lite rörlighet i leden och måste byta till M18 skarvhylsa osv.

Link to comment
Share on other sites

Du kan köpa spindelleder som är avsedda för dragande krafter hos Roadster, www.roadster.se.

Vill du kompletera med mutter så har dom det också tror jag, om inte är sifverts ett bra ställe, www.sifvert-skruv.se

Allt på behörigt avstånd från Hässelby.

Link to comment
Share on other sites

En gång i tiden så skaffade jag klubben en hel låda med M18 fingängat till övre spindelleden.

De fanns i klubshopen och de lär inte vara slut kan jag tro.De lär vara billigare än hos sifverts,

eller om du inte får tag i så lär det finnas där........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...