MarcuZ Posted September 11, 2009 Posted September 11, 2009 Nej, inte min MNR - den är inte till salu - men denna finns i England för vettig peng vill jag påstå. http://pistonheads.co.uk/sales/1224325.htm Quote
Gerhard Posted September 12, 2009 Posted September 12, 2009 (edited) Höll på att sätta morgon kaffet i halsen när jag såg rubriken :D En fråga, sitter motorn snett i chassit? Edited September 12, 2009 by Gerhard Quote
Greven Posted September 12, 2009 Posted September 12, 2009 Nått jag grubblat på går det ta in desa bilar från england o få dom lagliga i landet.. Va skulle krävas Ser fördelar som stort utbud till bra pengar..o bygg kostnaden blir lägre funderat på ta in en bil o sen köpa en ram/ om nu det inte skulle gå med engelsk ramen Det som hindrar mig just nu är att Nuvarande Skyline GTR ska bort sen blir det 7 Quote
Thomas Posted September 12, 2009 Posted September 12, 2009 Härom året så gick det inte i alla fall. bara som flyttgods. dessa räknas som lågserie tillverkade fordon och funkar inte som vanliga bilar. men ta in och plocka isär sätt ihop o besiktiga borde gå. du kan ju göra vissa ändringar. t.ex. vänsterstyrt om du vill ha det. Quote
Greven Posted September 12, 2009 Posted September 12, 2009 Härom året så gick det inte i alla fall. bara som flyttgods. dessa räknas som lågserie tillverkade fordon och funkar inte som vanliga bilar. men ta in och plocka isär sätt ihop o besiktiga borde gå. du kan ju göra vissa ändringar. t.ex. vänsterstyrt om du vill ha det. Funderat på vänster men inte 100 en är van med Skylinens höger styrning SFRO borde ha koll på deta eller Quote
Jonte Posted September 12, 2009 Posted September 12, 2009 Finns egentligen bara 3 sätt att få köra den i sverige - Antingen så flyttar man till UK och äger bilen i 1 år innan man flyttar hem igen. Då är det ok med flyttgods - Köpa hem den och bara köra bana med den - Köpa den, strippa den totalt och sedan gå igenom alla SFRO besiktningar + reg besiktningen. Men det är nog en stor chansning. Quote
Greven Posted September 13, 2009 Posted September 13, 2009 Finns egentligen bara 3 sätt att få köra den i sverige - Köpa den, strippa den totalt och sedan gå igenom alla SFRO besiktningar + reg besiktningen. Men det är nog en stor chansning. Dena är jag fullt medveten att genom föra men det beror också på lagen..sfro/sbp nån som vet nån trevlig man ska vända sig o fråga? Dom andra är utslutna Quote
Morty Posted September 13, 2009 Posted September 13, 2009 Måste du berätta för någon att du köpt delarna ihopskruvade?? Finns väl ingen som kan anmärka på det. Framför allt inte eftersom du ger den ett nytt chassinummer. Det viktiga blir väl att avskriva den från det engelska systemet så du inte hamnar i deras register och ska betala pengar löpande för det. Quote
Thomas Posted September 13, 2009 Posted September 13, 2009 att köpa ett komplett kit eller köpa en färdig och strippa är för mig samma sak. Eg, ska inte kompletta kit heller godkännas, men jag tror inte det skulle möta några större hinder att strippa och ändra lite m.m Quote
Greven Posted September 13, 2009 Posted September 13, 2009 att köpa ett komplett kit eller köpa en färdig och strippa är för mig samma sak. Eg, ska inte kompletta kit heller godkännas, men jag tror inte det skulle möta några större hinder att strippa och ändra lite m.m Tanken va o leta där då utbudet är 100% större en här.. Ta hem den o riva ner o gå igenom / bygga om.. Sen är frågan vilket chassi?? vilken combo är bra o starta med Motor/chassi Ska försöka få tag i nån lagman o fråga Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.