ejorris Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Håller på att justera in styrväxeln i höjd för att få bumpsteer inom godkänd tolerans. Har drygt 10cm slaglängd, satt lasern på bromskivorna och fram till garaget 3900mm så får jag nu en diff på 13mm. Om jag inte glömt matten helt borde det vara 0,2 grader på full slaglängd. Spontant känns det bra eller skall jag försöka få till det ännu bättre? Finns det godkända toleranser? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Ja det är ju noggrannare än en serietillverkad bil skulle jag tänka mig. svårt att få noll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Med en mycket lik mätning med laserpekare på bromsskivan och väggen ca 4m bort hade jag 6-7mm vill jag minnas. Besiktningsmannen tycktes anse att det var obefintlig bumpsteer och han sa som Thomas säger bättre än serietillverkade bilar. Tror du kan vara lugn. /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejorris Posted September 5, 2009 Author Share Posted September 5, 2009 Man tackar.... kanske provar jag att finputsa innan jag bränner fast styrväxeln. /Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle17B Posted September 5, 2009 Share Posted September 5, 2009 Du kan ju sätta fästet t.ex 3mm för långt ned. Då har du möjlighet att shimsa till rätt höjd då bilen är helt klar. Om du fäster på exakt rätt plats så har du bara möjlighet att justera åt ena hållet om det skulle behöva finputsas någon gång. /Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.