Micael Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I ouch! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer J Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Hmm. Så tycker många att det är bra att ungdomarna kör runt i stora säkra svenska bilar.. Med 20-30 år gamla mått alltså, en gammal volvo är väl kanske säker jämfört med andra gamla bilar, men säker? Det får en ju att undra hur en hembyggd sjua ser ut efter en likadan duell... Uschfan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Vad hade hänt om modusen träffat Volvons motor först? Eller om modusen kört in i en gammelmerca byggd för att palla en dylik krock. Fast nog borde benutrymmet hållt i volvon tycker man. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mildseven Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Tur att ingen provat en locost för då vill väl ingen åka en sådan- //Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Gripenland hade planer på att köra en i volvos krockcenterdator. Men det var ett tag sedan så jag vet inte om han gett upp de planerna eller om han är kvar på den avdelningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 vad händer om man bytar till en s80? eller vilken annan ny bil somhelst...... :Hmm: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2fast4u Posted July 20, 2009 Share Posted July 20, 2009 Det är lite otäckt när man smurfar runt på youtube och kollar krockprov av gammelbilar. I samma test som moderna bilar klarar med odeformerad coupe viker gammelbilar ihop sig fullständigt, som om dom vore gjorda i kartong eller nåt. Jag har lite gammelbilar stående i en lada och suget att köra dom brukar sjunka efter att man sett sånt. Helt klart har det hänt en massa på säkerhetsområdet på senaste åren. (och jag har blivit fegare...) Hur en Locost står sig vet jag inte, men nyligen provade jag MkIIIans krockegenskaper med en sammanstötning i 200 blås på bana åtföljd av en avåkning som gick över kanten på bullervallen och en 35m lång luftfärd innan det tog stopp. En hel del nattmeck och en ömhet/stelhet i kroppen som satt i i några dagar var facit. Rätt saker gick sönder och ramen förblev rak och opåverkad vilket jag tyckte var imponerande i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 Finns en intressant test med 2st Ford Focus, den ena krocklagad den andre okrockad. Skrämmande.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Ouch! :huh: http://www.youtube.com/watch?v=_xwYBBpHg1I Än en gång visar sig det man vet vara fel..... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted September 25, 2009 Share Posted September 25, 2009 Tror alla bilar är säkra jämfört med denna VW buss... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts