mjobålsta Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Hej på er i semestersverige.... Bara en liten koll. Vad är det nu som gäller, måste jag bygga med katalysator och en massa lamba å grejer, eller kan jag rusa vidare med mina ursprungsplaner med hojförgasare och så lite elektronik som möjligt. ?? Eller hinka i en Pintomotor från sent 80 tal. Ha det gott i sommarvärmen. Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Än så länge finns inget katalysatorkrav på amatörbygge, men man har hotat med att införa kravet i och med det nya reglerna som fanns på remiss tidigare i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjobålsta Posted July 14, 2009 Author Share Posted July 14, 2009 Ok När tror man att remissen spikas, och blir en gällande regel ?? Nån som har koll ? / Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 bygg utan och sfro besiktiga så har du datumet inskrivet och kommer då troligen inte att beröras av ändringar som görs Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke4U Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 bygg utan och sfro besiktiga så har du datumet inskrivet och kommer då troligen inte att beröras av ändringar som görs SFRO 1 eller 2 ??? Hade gärna sluppit kat (även om det finns eftermarknads som kan integreras)....dock en bit kvar till SFRO... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cealm Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Läs den här tråden (46 inlägg). Under 2009 verkar chanserna goda att köra "på gamla regler". Efter 2009 är det nog ingen som vet med säkerhet än vads som kommer att gälla eller när det kommer att gälla. Troligen inte ens Transportstyrelsen. En liten jobbig sak är att det här räknas nog inte som en lag i den bemärkelsen för lagar träder normalt i kraft hel och halvårsskifte. Det märkte vi ju med 29/4 i år när nya reglerna egentligen skulle införts och det är ett udda datum. Syftet då vara att synka med andra länder och hur det gick med den synkning kan man alltid undra så här efteråt dvs efter 29/4. Jag är i alla fall personligen inte ledsen för tidsförskjutningen. Eftersom therealpinto inte skrivt något nytt inlägg i tråden jag länkade så har säkert ingen ny info kommit heller från Transportstyrelsen. För jag är övertygad om när något nytt dyker upp där så uppdateras den tråden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts