Antas Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 När man läser olika böcker så förefaller det "enkelt" att fixa rutram och framförallt att böja den. Glaset fixar jag lätt, sonen jobbar som glasmästare under sommaren. Men ramen...................! Någon som vet var man får tag på lämplig ram och hur man lämpligen böjer den? Antas i ett tropiskt hett Luleå, tur att det bara är några månader till vintern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted July 1, 2009 Share Posted July 1, 2009 Här har dom på Bauhaus eller K-Rauta, men dom är inte billiga.. Bäst är att knalla in på närmsta finmekaniska verkstad och kolla om dom har passande U-profil i Aluminium. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Hej Antas. Har en komplett framruta med ram hållare och vindrute torkare liggande som är till salu. //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted July 2, 2009 Author Share Posted July 2, 2009 Hej Antas.Har en komplett framruta med ram hållare och vindrute torkare liggande som är till salu. //Nisse Passar den till en McSorley 4+772? Den är ca 5 cm bredare än "bokbilen". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Hej från ett soligt Umeå. Jag vet inte....bilen grejerna suttit på är en Rush Mk II Kan ta några biler och mäta lite om det låter intressant. //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...