Jump to content

Regbesiktning Idag!!

Recommended Posts

Idag gjorde jag regebsiktingen i Ängelholm. Med beröm godkänt - han tyckte den var välbyggd och det tackar man för - efter 1 timme och en kvart kunde man börja andas igen...

Hårdgranskning av E-märkningen började direkt när jag kom in gjorde att fick lite handsvett...men det gick bra. Han körde 4 varv runt stationen -fortare för var gång - han kanske njöt av rufset i håret.

När han var klar så gick han och en till ut en sista gång och började då diskutera radien på vindavisaren (istället för vindrutan) och kom fram till att han var tvungen att underkänna den då kanten var lite väl dåligt rundad, men han föreslog själv Meca som ligger runt hörnan - jag älgade dit och fick tag i en kanskyddslist och det tyckte han blev kanaon! Blankt papper alltså så nu väntar vi på skyltarna så skall man väl kunna glida lite. Känns åndå lite konstigt att efter så många timmar i garaget få köra med den...

Tack så jättemycket allihop. Bilderna kommer samt även uppdatering av hemsidan...

Dom "gamla" reglerna gäller angående e-märkningen såvitt jag förstår. Jag var orolig för mina diod MC blinkers fram, men det klarade sig ( han såg texten lika dåligt som jag) dom är e-märkta, men för MC (11).

Grattis. :racesmile:

Hoppas nu bara sommaren vill infinna sig för er som har reggad bil, och en regnig för oss osm har mycket kvar i garaget. Man känner sig inte så skyldig att vara inne och mecka i garaget när vädret är kasst.

/Fredrik

• 3 weeks later...

Tack allihop. Här kommer ett par bilder.

En fråga: vilka evenmang/banträffar etc anordnar Locost Sweden...jag är trött så jag har nog inte koll på vart man ser detta...

Är det någon som skall till Sportvagnsmeeting på Knutstorp i helgen och i så fall vilken dag?

post-618-1246394980_thumb.jpg

post-618-1246395278_thumb.jpg

post-618-1246395419_thumb.jpg

post-618-1246395428_thumb.jpg

Edited by gabbes

Självklart skall jag till Knutstorp, kommer antagligen att titta på tidsträningen på fredag, kör rallyt på lördag, för den tjugoförsta gången i rad, samt kollar tävlingarna och kommer att titta på racen på söndag.

Då min Seven inte är färdig så blir det med min Spitfire.

Räkna med att jag kommer att smyga runt bland de Locostar som kommer dit, alltid kan man snappa upp något.......

//

JEK

Grattis till blankt papper på regbesiktningen!!

Inga kommentarer till dina små framblinkers? De kan väl inte vara E-märkta för bil?

(Jag är själv lite orolig för mina MC-blinkers som är större än dina).