Jump to content

S2000 Motor


auditsq

Recommended Posts

jo det känns som den optimala motorn vad gäller mycke fx utan stressfläkt ;)

e riktigt sugen på att stoppa i en sån men det blir nog över vintern.. vill köra

så mycke som möjligt i sommar..Zetecen funkar ok .. men tanken på 70hk

mer... hehe..... 650 kg / 240hk.... det blir till att förnedra Porschar.. :)

Edited by auditsq
Link to comment
Share on other sites

Har inte S2000 motorn annan rotations riktning jämfört med alla andra motorer....så att man måste

plocka hela drivlinan från Hondan. Kimmen eller Acke har säkert svaret.

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

Egentligen så vet jag inte, men jag tror att S2000 går åt "rätt" håll. Det var väl lite äldre Hondor som gick åt fel håll.

Men som sagt, jag är osäker...så egentligen vet jag heller inte varför jag svarar på detta inlägg........

Link to comment
Share on other sites

svarar oxå i tron... att S2000 går åt "rätt" håll och ``alla´´ andra honda motorer snurrar åt fel håll.. bla därför man gärna använder dessa motorer...

Acke eller Kimmen var e ni..

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Här är halva vi...S2000 går åt rätt håll så även alla andra nyare Hondor vad jag vet. F20c vtec (s2000) och K20xx i-vtec(civic, accord,crv,hrv,rsx) är väldigt lika och har båda kamkedjor.

Link to comment
Share on other sites

Som kimmen säger så snurrar numera även Hondorna åt "rätt" håll...

Det är de äldre motorerna som snurrar fel.. En B16 eller B18 hade suttit fint (mellan 150 å 180 hästar ) i en sjua, men som sagt så snurrar de fel.. :(

Link to comment
Share on other sites

Men ska man handla en s2000 motor från utlandet så är det väll nästan lika bra å handla med vxl låda också?

Jag har gått i liknande tankar och kikat lite på ebay. De flässta s2000 spisar jag hittade såldes just med vxl låda, ECU och kabelhärva.

Link to comment
Share on other sites

Du som har koll Acke. Den motorn som visades i länken (japanmotor) är det någon skillnad mellan dessa, europeiska eller de för amerikanska marknaden?

Link to comment
Share on other sites

De Japanska biltillverkarna gjorde en överenskommelse i slutet av 80-talet att inte bygga bilar med mer än 280 hästar..

Detta pga av att regeringen började diskutera lagförslag för att få "bukt" med de allt mer kraftfulla bilarna..

Därav har NSX, Supra å Skyline alla ca: 280 hästar från fabrik.. ( eller hade på den tiden... )

Vad gäller skillnad mellan JDM å Europeiska/amerikanska så har ja inte 100% koll på vad som skiljer..

Jag vet att de har högre oktan ( 102 ? ) och jag tror att det är annat komp, men det kan vara mer som skiljer...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

om nu motorn snurrar åt ett annat håll som t.ex hondas B, H och D serie motorer är det väl "bara" att vända på bakdiffen då, så man får växlarna framåt och kan använda sig av en vanlig hederlig växellåda.. förutsatt att växellådan fungerar lika åt båda hållen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...