auditsq Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 någon här förutom Kimmen som pluggat i en sån i en seven ?? har hittat en i England för småpengar... funkar en Atlas axel för 240 hk ??? eller vad behöver man? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted March 21, 2009 Share Posted March 21, 2009 Acke här på forumet håller på med ett motor byte till S2000. Tycker själv att det är den optimala motorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted March 21, 2009 Author Share Posted March 21, 2009 (edited) jo det känns som den optimala motorn vad gäller mycke fx utan stressfläkt ;) e riktigt sugen på att stoppa i en sån men det blir nog över vintern.. vill köra så mycke som möjligt i sommar..Zetecen funkar ok .. men tanken på 70hk mer... hehe..... 650 kg / 240hk.... det blir till att förnedra Porschar.. :) Edited March 21, 2009 by auditsq Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
super7 Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Har inte S2000 motorn annan rotations riktning jämfört med alla andra motorer....så att man måste plocka hela drivlinan från Hondan. Kimmen eller Acke har säkert svaret. //Nisse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Egentligen så vet jag inte, men jag tror att S2000 går åt "rätt" håll. Det var väl lite äldre Hondor som gick åt fel håll. Men som sagt, jag är osäker...så egentligen vet jag heller inte varför jag svarar på detta inlägg........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias R Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Har för mig att det är några nyare FWD Civic-motorer som snurrar åt fel håll. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 (edited) svarar oxå i tron... att S2000 går åt "rätt" håll och ``alla´´ andra honda motorer snurrar åt fel håll.. bla därför man gärna använder dessa motorer... Acke eller Kimmen var e ni.. Edited March 22, 2009 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Här är halva vi...S2000 går åt rätt håll så även alla andra nyare Hondor vad jag vet. F20c vtec (s2000) och K20xx i-vtec(civic, accord,crv,hrv,rsx) är väldigt lika och har båda kamkedjor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 22, 2009 Share Posted March 22, 2009 Som kimmen säger så snurrar numera även Hondorna åt "rätt" håll... Det är de äldre motorerna som snurrar fel.. En B16 eller B18 hade suttit fint (mellan 150 å 180 hästar ) i en sjua, men som sagt så snurrar de fel.. :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
auditsq Posted March 25, 2009 Author Share Posted March 25, 2009 tack allihop för de klargörande svaren... peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Men ska man handla en s2000 motor från utlandet så är det väll nästan lika bra å handla med vxl låda också? Jag har gått i liknande tankar och kikat lite på ebay. De flässta s2000 spisar jag hittade såldes just med vxl låda, ECU och kabelhärva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 i vilken prisklass ligger dessa då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 ex: komplett motor å låda 3900 dollars.. ( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-HONDA-S...1QQcmdZViewItem ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Du som har koll Acke. Den motorn som visades i länken (japanmotor) är det någon skillnad mellan dessa, europeiska eller de för amerikanska marknaden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted April 5, 2009 Share Posted April 5, 2009 Japanmotorn har 10 hk mer (250HK). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Japanmotorn har 10 hk mer (250HK). Är det inte i japan man som max får ha 240 hästar i en bil? :unsure: Det har jag hört iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 De Japanska biltillverkarna gjorde en överenskommelse i slutet av 80-talet att inte bygga bilar med mer än 280 hästar.. Detta pga av att regeringen började diskutera lagförslag för att få "bukt" med de allt mer kraftfulla bilarna.. Därav har NSX, Supra å Skyline alla ca: 280 hästar från fabrik.. ( eller hade på den tiden... ) Vad gäller skillnad mellan JDM å Europeiska/amerikanska så har ja inte 100% koll på vad som skiljer.. Jag vet att de har högre oktan ( 102 ? ) och jag tror att det är annat komp, men det kan vara mer som skiljer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jay-c Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 om nu motorn snurrar åt ett annat håll som t.ex hondas B, H och D serie motorer är det väl "bara" att vända på bakdiffen då, så man får växlarna framåt och kan använda sig av en vanlig hederlig växellåda.. förutsatt att växellådan fungerar lika åt båda hållen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 frågan är om slutväxeln gillar att snurra åt fel håll. Kuggingreppet på pinjon och kronhjul blir ju på andra sidan mot vad som är avsett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.