Jump to content

Coilovers Från Uk


mjobålsta

Recommended Posts

Hallåj vad tror ni, finns det nån svenk leverantör som kan ge det här en match ??

Med en pund som kostar typ 11.50, så hamnar man väl på ca 4500:- för en uppsättning dämps direkt hem från UK.

Låter riktigt bra i mina öron, det är väl inga super-duper-dampers men räcker väl för lite normal körning.

Så det blir nog en beställning i det snaraste.

I can offer a complete set of adjustable dampers and springs for £330.00

Carriage to Sweden is approx £50.00 by TNT.It could be cheaper by post but i dont have the cost without weighing the parcel and taking it to the post office to get a price.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Kolla med Kjell-Åke Gunnarsson på G Partners - http://www.gpartners.se/index.php?option=c...9&Itemid=37.

De jobbar egenligen bara som grossist, men Kjell-Åke är själv bilbyggare (Jaguar) och brukar ställa upp och hjälpa till. Jag vet ett antal byggen som har Spax-dämpare därifrån. Kanske något dyrare men bättre tror jag. Dala7 brukar t.ex. köpa därifrån.

Själv kör jag med Gaz-dämpare från Dampertech. Fungerar utmärkt, men gummibussninarna är kass. Några sprack t.o.m. innan de monterats på bilen!

/Bengt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hallåj

Nu e det beställ och med 12 mm bussningar, och med extra förlängningar i övre fästet enl boken.

Sen får vi väl se hur lång tid det tar

/ Micke

Hej!

Hur lång tid tog det innan du fick stötdämparna?

Fungerade det bra med Dampertech?

Erik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...