mjobålsta Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Hallåj vad tror ni, finns det nån svenk leverantör som kan ge det här en match ?? Med en pund som kostar typ 11.50, så hamnar man väl på ca 4500:- för en uppsättning dämps direkt hem från UK. Låter riktigt bra i mina öron, det är väl inga super-duper-dampers men räcker väl för lite normal körning. Så det blir nog en beställning i det snaraste. I can offer a complete set of adjustable dampers and springs for £330.00 Carriage to Sweden is approx £50.00 by TNT.It could be cheaper by post but i dont have the cost without weighing the parcel and taking it to the post office to get a price. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Vad är det för företag du i så fall skulle beställa ifrån? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjobålsta Posted January 9, 2009 Author Share Posted January 9, 2009 Dampertech Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 jag köpte där. helt ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Bra - fick lite GTSTuning vibbar och ville i så fall tipsa dig om att vända dig någon annanstans om du vill ha dem innan midsommar. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Eller överhuvud taget!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Hej! Kolla med Kjell-Åke Gunnarsson på G Partners - http://www.gpartners.se/index.php?option=c...9&Itemid=37. De jobbar egenligen bara som grossist, men Kjell-Åke är själv bilbyggare (Jaguar) och brukar ställa upp och hjälpa till. Jag vet ett antal byggen som har Spax-dämpare därifrån. Kanske något dyrare men bättre tror jag. Dala7 brukar t.ex. köpa därifrån. Själv kör jag med Gaz-dämpare från Dampertech. Fungerar utmärkt, men gummibussninarna är kass. Några sprack t.o.m. innan de monterats på bilen! /Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjobålsta Posted January 9, 2009 Author Share Posted January 9, 2009 Hallåj Nu e det beställ och med 12 mm bussningar, och med extra förlängningar i övre fästet enl boken. Sen får vi väl se hur lång tid det tar / Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 mina gummibussningar är hela efter 850mil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erhang Posted March 25, 2009 Share Posted March 25, 2009 HallåjNu e det beställ och med 12 mm bussningar, och med extra förlängningar i övre fästet enl boken. Sen får vi väl se hur lång tid det tar / Micke Hej! Hur lång tid tog det innan du fick stötdämparna? Fungerade det bra med Dampertech? Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjobålsta Posted March 26, 2009 Author Share Posted March 26, 2009 Beställdes på Fredag Lunch, stog i hallen på måndan Klart snabbt / Micke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts