LUPUS Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 (edited) Hej sitter och skall beställa lampor OCH väntar på svar från firmor om E märkning men de verkar inte vara världs mästare i email svar ( väntat 4 dagar nu) . Så detta forum kanske är snabbare. Lurar på dessa lampor ( eventuellt blir det då bara halvljus men troligtvis kommer man köra 2 % kvälls tid ändå så det spelar ingen roll för mig. Eller möjligtvis gömma ett par hel ljus i grillen http://www.bikeshop.se/cgi-bin/produkter20...6sortextra%3Dup Eller dessa om de finns i matt svart http://www.bikeshop.se/cgi-bin/produkter20...6sortextra%3Dup Men frågan är går det att regga med ? klara sig igenom den årliga är nog inget problem men jag vill ju vara laglig här och E märkningen är en liten djungel tycker jag Edited December 16, 2008 by LUPUS Quote
Thomas Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Det står visserligen att de är E-märkta. eg. är det så att de måste vara avsedda för bil men det kan ändras 29/4 när de ska bestämma nya regler. och då räcker E-märkning Quote
LUPUS Posted December 17, 2008 Author Posted December 17, 2008 Tänkte vara klar innan 29 :e : ) Quote
LUPUS Posted December 20, 2008 Author Posted December 20, 2008 Nu har det kommit ett svar Vad tro ni om detta ? HR 50R 02 00 2X4 W5W H4 9867 HALOGEN JUTE 9908-A E4 10 // Eric Quote
therealpinto Posted December 20, 2008 Posted December 20, 2008 HR ska ju betyda "High (main) beam headlamp or driving lamp, halogen" dvs helljus. Halvljus CR, kombination HCR. Dessutom behöver du "A", för parkeringsljus/positionsljus. Tveksamt alltså, om de funkar. /Gustaf Quote
LUPUS Posted December 21, 2008 Author Posted December 21, 2008 Hmm trodde inte parkerings ljus var lag bara "bra att ha" Går det att komplettera med en parkerings lampa löst ? ala Duett ? Kanske blir så att Boxer 350 hemma får låna ut sina fram lampor ett tag :) Quote
therealpinto Posted December 22, 2008 Posted December 22, 2008 Positionsljus måste man ha, men separat lampa är helt okej, om den är E-märkt... /Gustaf Quote
Recommended Posts