Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej sitter och skall beställa lampor OCH väntar på svar från firmor om E märkning men de verkar inte vara världs mästare i email svar ( väntat 4 dagar nu) . Så detta forum kanske är snabbare.

Lurar på dessa lampor ( eventuellt blir det då bara halvljus men troligtvis kommer man köra 2 % kvälls tid ändå så det spelar ingen roll för mig. Eller möjligtvis gömma ett par hel ljus i grillen

http://www.bikeshop.se/cgi-bin/produkter20...6sortextra%3Dup

Eller dessa om de finns i matt svart

http://www.bikeshop.se/cgi-bin/produkter20...6sortextra%3Dup

Men frågan är går det att regga med ? klara sig igenom den årliga är nog inget problem men jag vill ju vara laglig här och E märkningen är en liten djungel tycker jag

Edited by LUPUS
Posted

Det står visserligen att de är E-märkta.

eg. är det så att de måste vara avsedda för bil men det kan ändras 29/4 när de ska bestämma nya regler. och då räcker E-märkning

Posted

Nu har det kommit ett svar Vad tro ni om detta ? HR 50R 02 00 2X4 W5W H4 9867 HALOGEN JUTE 9908-A E4 10 // Eric

Posted

HR ska ju betyda "High (main) beam headlamp or driving lamp, halogen" dvs helljus. Halvljus CR, kombination HCR. Dessutom behöver du "A", för parkeringsljus/positionsljus. Tveksamt alltså, om de funkar.

/Gustaf

Posted

Hmm trodde inte parkerings ljus var lag bara "bra att ha"

Går det att komplettera med en parkerings lampa löst ? ala Duett ?

Kanske blir så att Boxer 350 hemma får låna ut sina fram lampor ett tag :)