Jump to content

Noskon Till Mcsorley


kengren

Recommended Posts

hej

håller på och bygger mcsorley 442 - nu har jag kommit till det stadium då jag skulle behöva en noskon - "bokramens" noskon skall passa om man modiferar den lite - men det skall också finnas en noskon som är 50 mm högre - hur får jag tag på en sådan

kenneth lundgren sundsvall

Link to comment
Share on other sites

hej

håller på och bygger mcsorley 442 - nu har jag kommit till det stadium då jag skulle behöva en noskon - "bokramens" noskon skall passa om man modiferar den lite - men det skall också finnas en noskon som är 50 mm högre - hur får jag tag på en sådan

kenneth lundgren sundsvall

jag bygger på 4 2 och gjorde en lermodell som jag gjöt av och har nu en plugg färdig, bygger med Saab motor.

Öppninen fram är faktiskt midre än en orginal lotus ifrån -69 kan man inte tro, sen så är formerna rundare i framkant

i det slutliga resultatet.

post-43-1227924073_thumb.jpg

post-43-1227924223_thumb.jpg

Edited by Jörgen
Link to comment
Share on other sites

Det går att köpa på några ställen i sverige, kommer tyvärr inte ihåg var.

Det finns dock en firma i tyskland som heter Kolb,dom har en massa verktyg för bearbetning av lera.

Den lera som jag använder fick jag av en bekant som jobbade på saab design innan dom la ner här

i trollhättan ( ca 50 kg fick jag a 70:-/kg).

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

glömde visst, ja det går att tälja , sickla och även lacka på, avgjutning går bra det med om man stryker in med

industrivaselin innan man plastar på vanligt sätt.

så gjorde jag med min lermodell och fick en sk negativ form för noskonen.

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...