Jump to content

Bredda Skärmarna


atorp

Recommended Posts

Hej

Tänkte nu bredda mina bakskärmar 60mm för att få in hjulen som står och väntar F-13*8" B-13*9"

Har två alternativ som jag tycker verkar sunda.

1. Bredda befintliga med ex en kolfiber remsa - men var får man tag på kolfiber remsor 1300*200*1 till Locost pris

2. Köpa nya bakskärmar 360mm breda Bak men vill då att de skall vara färg anpassade till min gula Mk indy

Förslag mottages.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag kanske var lite otydlig - i kolfiberalternativet tänkte jag låte kolfibern synas för att göra det till den design detalj.

Att få samma färg verkar var väldigt svårt - har letat ta mig F över allt. Så det får bli naken kolfiber kanske rent av nitad dit ??

Någon som har locost kunskaper som man kan köpa tjänsten av ???

Skall kolla swecomposite -bra tipps.

Mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

Att få samma färg bör väl inte vara något problem. Ta med skärmen till dig lokala billack handlare så kan han matcha den.

Jag har själv köpt "special" bruten färg på sprejburk och det fungerar bra, färgen känns dessutom mycket bättre än en vanlig sprejburk.

Link to comment
Share on other sites

Jonas har helt rätt. På jobbet dellackerar vi ofta entusiastbilar som är lackerade med kulör av okänt urspung. De flesta billacks-distributörer kan göra en spectra-analys på en detalj med rätt kulör, och därmed ta fram ett färgrecept som passar.

/ Peter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...