atorp Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 Hej Tänkte nu bredda mina bakskärmar 60mm för att få in hjulen som står och väntar F-13*8" B-13*9" Har två alternativ som jag tycker verkar sunda. 1. Bredda befintliga med ex en kolfiber remsa - men var får man tag på kolfiber remsor 1300*200*1 till Locost pris 2. Köpa nya bakskärmar 360mm breda Bak men vill då att de skall vara färg anpassade till min gula Mk indy Förslag mottages. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toffe Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 En möjlighet kan vara här..... http://www.swecomposite.com/ /Toffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 biltema säljer kolfiber och epoxi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 Någon speciell anledning till kolfiber? Om jag förstått rätt ska det ändå målas? (Kan kanske ha lite kolfiber till salu ;)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atorp Posted November 26, 2008 Author Share Posted November 26, 2008 Hej Jag kanske var lite otydlig - i kolfiberalternativet tänkte jag låte kolfibern synas för att göra det till den design detalj. Att få samma färg verkar var väldigt svårt - har letat ta mig F över allt. Så det får bli naken kolfiber kanske rent av nitad dit ?? Någon som har locost kunskaper som man kan köpa tjänsten av ??? Skall kolla swecomposite -bra tipps. Mvh Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Att få samma färg bör väl inte vara något problem. Ta med skärmen till dig lokala billack handlare så kan han matcha den. Jag har själv köpt "special" bruten färg på sprejburk och det fungerar bra, färgen känns dessutom mycket bättre än en vanlig sprejburk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Lilja Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Jonas har helt rätt. På jobbet dellackerar vi ofta entusiastbilar som är lackerade med kulör av okänt urspung. De flesta billacks-distributörer kan göra en spectra-analys på en detalj med rätt kulör, och därmed ta fram ett färgrecept som passar. / Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts