Jump to content

Ohederliga Forumdeltagare :(


Micael

Recommended Posts

Man trodde ju att folk på forumet var någorlunda hederliga. Hittllis har det alltid fungerat att göra affärer med folk här på forumet. På nåt sätt så tror man att man känner folk efter en massa inlägg/pm konversationer/mail konversationer.

Två personer har köpt växelspaksförlängare av mig utan att betala

Jag kan erkänna att det tog lite tid (lång tid) innan jag hade tid att göra dom, vilket jag påpekade när dom beställdes. Så jag tänkte att jag skickar iväg dom och säjer att dom kan betala när grejorna har kommit fram. Under hela perioden har vi haft mailkontakt.

Nu när nu dom har fått prylarna så har den ena slutat att svara på mail (han har haft prylen i snart två månader)och givetvis inte betalat.

Den andra menar att en del inte passar (axeln), så han var tvungen att tillverka en ny(?). I och med det så vill han heller inte betala hela priset, utan bara halva (dessutom halva frakten, total 308 kr). Samt att om jag vill ha tillbaka den av honom påstådda axeln så får jag betala frakten tillbaka.

Om jag skulle köpa en grej som jag anser inte fungerar eller är missnöjd med så skulle iallafall jag ta kontakt med säljaren (innan jag börjar tillverka nya prylar) och höra hur vi skall lösa det. Om det inte går att lösa så skulle jag skicka tillbaka den.

Pengarna är inte så farligt med, jag överlever nog. Men det är ju trist att stå i garaget ett par kvällar, fara till posten och skicka grejor, etc för att sedan bara bli lurad av två "bilbyggarbröder"

Med detta vill jag varna andra, vi har fula fiskar även på detta forum.

Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort några affärer med folk här, och det har fungerat klanderfritt. Fast givetvis är jag medveten om att det förr eller senare kommer att gå snett.

Visst fasen betalade jag min förflyttare vid avhämtning förresten?

Link to comment
Share on other sites

snåla dj**lar finns överallt.. så synd att fördärva en trevlig gemenskap genom sådant..

visst jag vill ju helst inte betala för mycket för mina grejer... MEN...

har man kommit överens om ett pris får hellre snön börja brinna än man blåser någon på ``små´´ pengar !!

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Jag har inte velat gå ut med namnen. Det känns lite som jag skulle sänka mig till deras nivå. Sen är detta inte en domstol där vi ska döma enskilda personer.

Men jag har informerat ledningen om vilka dessa personer är, utifall att det blir nåt problem framöver.

Jag räknar kallt med att jag inte kommer få varken prylarna tillbaka eller pengar för dom. Och det gör inte så mycket(även om 1300 bagis är ett R-däck).

Det jag är mest irriterad på hur jag kunde misstolka dessa personer så.

Stigge:

Det är lugnt, vi löste det när du var här och vi sparkade däck :)

Link to comment
Share on other sites

Ingen domstol men kanske bra för oss andra att veta vilka de är då de köps och säljs friskt.

Sen om de slutat svara kan du lägga upp namnen så får de väl förklara/försvara sig och göra rätt för sig.

Link to comment
Share on other sites

Fruktansvärt tråkigt! Vill de straffa ut sig ur gemenskapen??? Själv är man så dum att man betalar fast man har blivit erbjuden saker gratis :icon_oops:

m :D h

Janne

Link to comment
Share on other sites

Jag har säkert en 40-50 köp på tradera där jag blint litat på att säljaren skickar varan, och jag har inte blivit blåst en enda gång.

Lustigt jag trodde alla fifflare samlades på sådana siter istället för på vårat forum.

Men man lär så länge man lever, dock har alla affärer jag gjort via locostforumet har gått helt toksmidigt till.

/Janne

Link to comment
Share on other sites

håller med borken har några hundra köp på tradera...

både sålt och köpt liksom köp genom rejsa och andra forum... alldrig några prob ..

Ibland funderar man då man skickar tusenlappar in på andras konton... men ta i trä..

Iofs har man omdömmen på tradera där man kan berätta för allmänheten hur någon skött sig..

kanke skulle vara något här oxå...

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Förr litade jag på folk också ända tills motsatsen var bevisad..nu så litar jag inte

på folk innan motsatsen är bevisad.

Håller med om sånt är trist. :mad:

Lite OT vill inte förstöra tråden men jag måste ändå fråga vad den bifogade

bilden har med tråden att göra?? :icon_blink:

Link to comment
Share on other sites

Ööööhh..hmm har nog inget med den att göra...blev kanske fel??

Känner du igen 7an??..Jag var nog ohederlig och snodde den från dig genom

att måtta av den på bilden sen fräste ut den och satt den på min bil.

Oärliga männsikor överallt. :icon_oops:

post-2771-1225736594_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Japp Oärliga människor finns det tydligen överallt..... Tråkigt......

Tänk dig för nästa gången du publicerar en bild utan tillstånd bara, iallafall

i en tråd där det handlar om oärliga människor och där bilden absolut inte har

nått med innehållet att göra!!

Edited by Jocke E
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...