Jump to content

Kontaktproblem


PerS

Recommended Posts

Hej!

Jag håller på och jagar en 4-polig kontakt för att ansluta sensorn för startspärren till en Mondeo -99 (sensorn sitter monterad runt tändningslåset) men lyckas inget vidare. Har efterlyst på Bildelsbasen och letat på nätet efter firmor som säljer lösa kontakter. Tyvärr har bilskrotarna här i trakten (Linköping) numer besöksförbud ute bland skrotbilarna så leta själv är inget alternativ. Jag har frågat "över disk" men, nej, tyvärr (är väl för mycket jobb att gå ut och klippa bort en kontakt som man sedan säljer för 5:-)! Någon som vet var jag ska leta?

Per

Link to comment
Share on other sites

OK!

Sensorn är alltså den svarta saken som sitter runt tändningslåset.

post-2263-1225215379_thumb.jpg

Kontakten som jag behöver ska passa in i anslutningen på sensorn.

post-2263-1225215407_thumb.jpg

Om det finns någon vänlig själ som har ärenden till en självplock och kan knipsa loss en sådan kontakt till mej vore jag väldigt tacksam!

//Per

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Det har redan löst sig för mej! Det visade att en kontakt för spänningsmatning till floppy-driven i en skrotad dator jag hade hemma passade! Visserligen hade inte kontaktstycket samma form med delningen mellan kontaktpinnarna passade!

Per

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...