Tobbe Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 HEjåHå Nu var det länge sen det byggdes på min super7a, men nu är jag igång igen =) MEN jag har glömmt bort hur långt man skulle ha mellan fästpunkterna för gummislang för soppa. Har satt 15cm på bromsrör, är det samma på bränsleslang kanske? (har sökt på forumet och läst sfro boken, dock inte super 7 upplagan, men hittar inget) // Tobias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted July 9, 2008 Share Posted July 9, 2008 Ja, ungefär. Det viktiga är att slangen sitter ordentligt där den kan haka i något eller ligga och nöta. Bromsrör måste klamras rätt tätt eftersom kopparrör som vibrerar arbetshärdar och blir spröda. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe Posted July 9, 2008 Author Share Posted July 9, 2008 Okey, kanoners, TackTack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted July 10, 2008 Share Posted July 10, 2008 Du kan ju sätta klammern i samma hål som den till bromsröret... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe Posted July 10, 2008 Author Share Posted July 10, 2008 Det är ett bra tips, har övervägt alla varianter, men det blir för trångt med 2 slangar och 1 rör i samma klammer. Är nästan klar nu också =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts