Jump to content

Blinkers fram


pacman

Recommended Posts

Vad har ni tänkt använda för blinkers fram? Har sett en del som använt motorcykelblinkers (såna där med ett litet fäste), andra har använt små runda typ landrover med eget fäste. Vad är godkänt?

Tycker för egen del att såna här små trevliga blinkers på sidan av noskonen skulle smaka mumma.....

post-3-1080565170.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vad har ni tänkt använda för blinkers fram? Har sett en del som använt motorcykelblinkers (såna där med ett litet fäste), andra har använt små runda typ landrover med eget fäste. Vad är godkänt?

Tycker för egen del att såna här små trevliga blinkers på sidan av noskonen skulle smaka mumma.....

MC= Ej godkänt

Landrover=Godkänt

kolla:

http://monkeytoys.com/locostforum/index.ph...hl=lampor,and,e

Link to comment
Share on other sites

Jag kollade igenom Föreskriften 1999:178 och hittade tyvärr ingen sifferkombination på blinkers?

Har inte mina här så jag kan kolla vad som står på dom

Link to comment
Share on other sites

Jag kollade igenom Föreskriften 1999:178 och hittade tyvärr ingen sifferkombination på blinkers?

Har inte mina här så jag kan kolla vad som står på dom

Är det inte ? :huh:

Blinkers:

Fram (E) + 1

Bak (E) + 2

Sidoblinkers (E) + 5 ev, (3)

Link to comment
Share on other sites

Jag kollade igenom Föreskriften 1999:178 och hittade tyvärr ingen sifferkombination på blinkers?

Har inte mina här så jag kan kolla vad som står på dom

Är det inte ? :huh:

Blinkers:

Fram (E) + 1

Bak (E) + 2

Sidoblinkers (E) + 5 ev, (3)

Om nu E- nummret anger exempelvis 1 som då skulle vara fram...

duger inte en MC blinkers avsedd för montering fram då på en bil om man sätter den fram på bilen

det måste det väl ändå göra........

Link to comment
Share on other sites

Tommys lista verkar rätt. När jag ringde bilprovningen så menade den som jag pratade med att lampor blir fordons och platsgodkända och ej godkända för tex motorcyckel. Så om lampan har rätt märkning så är det grönt.

Lev väl

Michael

SJÖVIK

Link to comment
Share on other sites

Hej

Sitter det E-märkning enligt den andra tråden ska den vara okej. Men det är bara krav på E-märkta lysen sedan 1985 på MC, det är därför man brukar råda folk till att dubbelkolla MC-lysen, det cirkulerar mycket MC-prylar utan E-märkning.

Man brukar vara rätt noga med att kolla märkningen även om det lyser fint.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Liten struntsak men....

Jag har själv mina blinkers sittande vid lysena=enkelt och ingen eldragning i noskonen så det nedan är inte av egen erfarenhet utan vad jag hört från andra:

Kolla hur hålbilden ut i blinkersfästena innan ni bestämmer er. Jag vet inte hur det är nu men tidigare gav hålen i Westfields blinkers lite huvudbry. En noskon är ju inte helt enkel att mäta på och har man små täckplattor och bara runda hål vill det till att man borrar rätt från början. Bättre med avlånga hål antingen i hållaren eller i noskonen om det täcks av blinkern så man har justermån. Är hållaren av plast med synliga hål kan det ju bli problem.

Inte kul att se skelögd ut... :blink: :icon_blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...