Drake Posted May 12, 2008 Share Posted May 12, 2008 Har för mej att jag sett nån (Olle Wilsson?) som konverterat en förgasarmotor till insprutning utan att byta ut den mekaniska pumpen. tror att han satt en cachtank i motorrummet som fylldes av den mekaniska pumpen och sen hade han en elpump till sprutet och returen direkt till cachtanken. Nån som vet mer hur ett sånt system funkar? Behöver det luftas t,ex? För och nackdelar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted May 13, 2008 Share Posted May 13, 2008 Jag körde så på Caprin första halva sommaren. Förutom att det kan vara lite småläskigt med extra mycket soppa i motorrummet så "fungerade" det. En nackdel är att om lilla tanken blir tom får man nöta en hel del på startmotorn för att fylla den och under tiden bör man ju koppla bort högtryckspumpen. Jag ser egentligen ingen anledning att bygga så, eftersom det är lika smidigt att ha lilla tanken bak och låta en elektrisk pump (förgasarpump går bra) mata den. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted May 13, 2008 Author Share Posted May 13, 2008 Tack Gustaf. Det får bli en tank där bak eller en fugge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.