Jump to content

Lowcost Blinkers


BeLo

Recommended Posts

Som några kanske minns kör några av oss i Karlstad med framlampor gjorda av IKEAs rostfria salladsskålar (+ 240 lyktsarg och insats).

Nu har Olle gjort det igen! Två av IKEAs äggkoppar i rostfritt respektive klarglas tillsammans med lite hemslöjd blir en smutt liten blinkers!!

E-märkning?!? Öh, nu förstår jag inte riktigt.... :hypocrite:

/Bengt

post-25-1206300482_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag visade mina baklysen för min besiktningman och frågade om man inte kunde gravera in ett E? :prop:

Men det var tydligen ingen bra ide för han log inte ens åt mitt "skämt" :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

När jag besiktigade min bil frågade han som kollade bilen om det fanns reflex i bak ljusen, när jag svarade att det tror jag tog han en ficklampa och kollade med. Det var all koll som utfördes vid reg besiktningen så varför jaga e-märkning......(i övrigt mätte han bara bilen och vägde den, ville inte provköra eller något annat)

:racesmile: :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Verkar som det är vanligast att dom kollar att strålkastarglasen är E-märkta, vilket mina är men inte resten. Jag tänker testa att besikta ändå med mina grejer. Klart som fan att dom fattar att men inte kommer att åka med traktorlysen från biltema efter besiktningen när allt annat är orginal. Måste ju kännas lite fånigt även för dom som besiktar.

En viss skillnad!

Tack H-O för lånet av bilder ;)

Edited by Drake
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...