Jump to content

Tändningen Försvinner Pinto Förgasare


Recommended Posts

Tja,

Har lite problem med min donator bil. Sierra 2,0 -84.

Tändning försvinner lite som den vill på och av. Bränsle får den för det kommer lite eld om den dör en stund o sedan kommer igång.

När tändningen funkar går bilen helt normalt, sen slutar den, väntar man 30 sek är det bara att starta och köra igång igen i 2 minuter innan den dör igen.

Tomgång verkar dock alltid funka.

Det är elektronisk tändning på den vad jag har sett, tändförstärkaren bytte jag mot en ny jag hade liggandes men det verkar som om det finns en liten tändbox som jag misstänker kan vara boven, är jag inne på rätt spår?

Tacksam för svar

Mvh

Chriss

Link to comment
Share on other sites

Har du någon HALL-givare i fördelaren? den brukar det vara. det går att testa den. den går av och på som ett par brytare

så om då voltmäter över den när motorn lagt av. och kör på starten så ser du om den växlar. (det bästa är annars att mäta med en lysdiod för instrumentet kanske inte hinner med växlingen) du har 3 ingångar en är plus och de andra pulseringen

Link to comment
Share on other sites

Hall givaren är den lilla svarta lådan i fördelaren som mäter stjärnan med 4 spetsar (Där brytar spetsarna brukar sitta?)

Nån ide att mäta, kanske lättare att bara byta ut den då :)

Tack för tipset *springer ner till garaget*

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...