Krullert Posted March 12, 2008 Share Posted March 12, 2008 (edited) Tjenare, är inställd på ett MNR kit och jag såg att man kunde beställa med helbur. Ser snyggt ut och är ju bra för säkerheten samt vridstyvheten. Kommer ju köra med hjälm eftersom det inte finns någon vindruta ändå så. Att det kan vara lite krångligare att hoppa i och ur förstår jag. Behöver man vaddera den när man har hjälm och tighta fyr/sex-punktsbälten? Har ni några synpunkter på dethär med helbur och gatåka? Kommer ju bli bana också vid några tillfällen per år men mest gatkörning som sagt. MVH Edited March 12, 2008 by Krullert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted March 13, 2008 Share Posted March 13, 2008 Snyggt :o ?? Ser ut som i och urstigning blir lite jobbigare. Säkrare blir det ju garanterat och det är positivt. /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 13, 2008 Share Posted March 13, 2008 Bara kolla med SFRO och SBP att det är ok först. Har vi några gatreggade sevens med bur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berne Posted March 13, 2008 Share Posted March 13, 2008 Jag besiktigade min bil med bur och det fanns inga synpunkter på det. Det känns ju säkrare och vridstyvheten blir väl också lite bättre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krolleg Posted March 13, 2008 Share Posted March 13, 2008 (edited) Denna tigern är gatreggad med helbur, dock går det att ta bort den främre delen på den eftersom den är bultad så att man bara kör med "vanlig" båge bak. Men den är reggad vad jag vet utan vaddering. Angående i/ur stigning tycker jag det är lättare med helbur i varifall med den på tigern eftersom den har stag långt ut, då tar man bara tag i dom och lyfter sig ur. Edited March 13, 2008 by Airman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 13, 2008 Share Posted March 13, 2008 Det normala är att vaddering krävs. Man får också försöka bygga så att sikten inte skyms så mycket men annars är det inga problem. Rätt gjort blir ju buren bra fästen för trepunkts rullbältena också. /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krullert Posted March 29, 2008 Author Share Posted March 29, 2008 Är "A-stolparna" störande? Nu är dom ju inte så tjocka men är det något man stör sig på när man är ute och försöker hålla koll runt buskaget mitt i kurvan t.ex. :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Jag besiktigade min bil med bur och det fanns inga synpunkter på det. Det känns ju säkrare och vridstyvheten blir väl också lite bättre. Vart kan man hitta mer bilder på din bur/bil??? riktigt snygg lösning! :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Du hittar nog några bilder på Bernes bil på exempelvis http://seven_hmb.booksgarage.com/html/superstage_07.html eller någon av de andra sidorna bland "säsonger....." . På de äldre bilderna är den dock vit.... Här är 4 andra bilder jag hittade i samlingen där hans båge syns ganska väl: (vänligen bortse från den trinda inte helt bildsköne fotomodellen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kilkenny Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 man tackar... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.