Jump to content

Krullert

Forumdeltagare
  • Posts

    41
  • Joined

  • Last visited

Reputation

0 Neutral

Profile Fields

  • Locost-status
    Förbereder locost-bygge
  1. Hej jag tänkte höra med er som har avgassystemet på vänster sida. Är det jobbigt för örat att sitta så nära eller stör det inte så värst mycket som jag befarar? Skulle ni valt bort en lite bättre motor mot en sämre bara för att få avgassystemet på passagerarsidan? MVH Nicklas
  2. Den körde jag på för några år sedan med en 740, grymt rolig men den kan inte varit längre än 1000m. Kommer bli väldigt kul om de äntligen asfalterar!
  3. Hej har en fråga, tänkte kan låna denna tråden istället för att göra en ny. Vad orkar Diffarna med i effekt/vrid? Orkar 7,5 tumsdiffen mera? Tänkte köpa Quaife diffbroms också, spelar det någon roll vilken av diffarna man har då? MVH Nicklas
  4. Tur att han hade en hållbar bur! Är det bilen bakom som kör på han och orsakar dedär hoppet i bakvagnen? ett jävla skutt iaf! En bur i en så lätt bil som en seven måste väl nästan kunna stå emot högre hastighet utan att gå sönder iom att det blir mindre kraft på den när man voltar och liknande?
  5. Hej, börjar bli på tavlan att beställa mig ett kit snart! Det jag undrar är vad jag sparar mest pengar på, hämta de som paket i göteborg eller åka över till England med släpkärra och köra hem den direkt från tillverkaren? Funderar också på om jag måste betala tull och moms på kittet när jag kommer till sverige? MVH Nicklas
  6. Händer det nå i garaget? Jag vill se mer av MNR bilarna! MVH Nicklas
  7. Är "A-stolparna" störande? Nu är dom ju inte så tjocka men är det något man stör sig på när man är ute och försöker hålla koll runt buskaget mitt i kurvan t.ex. :D
  8. Tjenare, är inställd på ett MNR kit och jag såg att man kunde beställa med helbur. Ser snyggt ut och är ju bra för säkerheten samt vridstyvheten. Kommer ju köra med hjälm eftersom det inte finns någon vindruta ändå så. Att det kan vara lite krångligare att hoppa i och ur förstår jag. Behöver man vaddera den när man har hjälm och tighta fyr/sex-punktsbälten? Har ni några synpunkter på dethär med helbur och gatåka? Kommer ju bli bana också vid några tillfällen per år men mest gatkörning som sagt. MVH
  9. Hej! Tänkte att jag hellst skulle slippa använda hela anordningen med blinkersspaken och det. Kan man använda en knapp på t.ex. mittkonsolen för vänster- samt högerblink? MVH Nicklas
  10. På biltemas sida har dom tre bränslepumpar varav ingen får användas till insprutningsmotorer. Finns de fler?
  11. HUr stor skillnad gör det mellan helt störtbågelöst, störtbåge, -||- med extra stag, fullbur?
  12. I MNR RT+ kittet ingår väl jäkligt mycket grejjer? Det är det kittet jag tycker lockar mest personligen iallafall. Men det kostar 21000kr mer än deras RT. Vad motiverar det högre priset?
  13. Finns det inget mått på hur det ska vara på den biten? Är ackerman skillnaden mellan hur mycket höger o vänster hjul svänger vid rattutslag?
  14. Nej jag är ändå inte övertygad :( Jag vet att domhär bilarna är byggda för att vara lätta och inte effektmonster. Men vill ju ha både och :) Såg på Bilsportmässan igår brevid Libells Megabusa en gul med Saab Turbomotor. (båda var :thumbsup: ) Kan tänka mig att saabmotorn i orginal kanske är lite tråkig i karaktären men med lite trim så man hamnar runt 250-300 pållar så lär ju den bilen vara riktigt kul samt skön både i stan, kurviga landsvägar, tråkiga motorvägssträckor och så vidare. Om vi leker med tanken att man bygger så identiska bilar som möjligt förutom motorvalet och i den ena stoppar vi en R1 motor och i den andra en Saab Turbo på 250hk. Vi drar dom till Gelleråsen. Är det givet att en av dom vinner eller kan det vara så att dom går ganska lika med samma förare, tidsmässigt alltså? Kan passa på och fråga förbrukning på bana också? Min nuvarande evo sörplar runt 3,6 liter milen, eller 100 varv plaskblöt Gelleråsen på 90 liter soppa. En liten seven som väger en tredjedel borde väl inte suga i sig så mkt? MVH
×
×
  • Create New...