Jump to content

Recommended Posts

Posted
Den där kan man ju CADa upp och vattenskära
kan jag lägga in en beställning B) gör du dom i Rf eller dural alu... gärna med lätthåll där det går...
Posted (edited)

Den är ju också skitsnygg ;)

Jag lägger in en beställning oavsett vad det blir... Är dom så snygga så kvittar det ;)

Dock såg jag nu när jag tittade lite nogrannare att den här sista var för "sidomontage" eller vad man nu ska kalla det... iof så kvittar det egentligen... Det blir ju lite mer plats på detta vis...

Edited by _coffe_
Posted

Sen måste man väl hitta på något så att man kan justera wiren också... eller ni kanske har en massa bra lösningar på detta som inte jag vet om :P

Posted

Justeringen sitter ju redan på handbromsvajern. Förresten så har jag en ny vajer till salu fast bara trum-versionen

Posted

mhmm, då varierar det nog beroende på vilken modell man har... Det är lite annorlunda på en saab 9000 har jag för mig...

Posted

en spiralfjäder e ju lättast.. bara borra in den i röret underifrån mellan dom 2 fästplattorna..får kolla i fjäder sortiment asken från Würt på jobbet... den sista ``clubbman´´ utförandet verkar intressant... skulle kunna tänka mig om du skär plattor till en 10 st går det säker att omsätta här.. svetsa i hop dom e ju en baggis... det gör jag gärna själv med ``mina´´ bitar dvs om du vill vara så vänlig... :notworthy:

angående uppspäning av vajer... om man har fri vajer utan hölje så kan man sätta en liten vantskruv i serie... finns ju i rf eller galvade på vilken järn affär eller firma med båt grejer som hellst...

ps hitta handbroms spaken i senaste Kit Car . tidningen asså..

www.kit-cars.com

Posted

Jag kan inte svetsa ihop något, så någon får gärna göra det åt mig :) Så blir jag jätteglad!

Posted

Värst vad många det är som också har tittat på Sierrans handbromsspak och rynkat på näsan...

Låt mig CADa lite först så ska vi se hur det blir. En riktigt låg spak ovanpå kardantunneln kanske blir bäst trots allt.

Kanske sätter mig lite i kväll...

Posted

tänk att en ynka bild kan göra så mycket glädje...

du kan ju försöka räkna på vad du vill ha för ett set... ev köper jag flera...

Posted

Ett första försök...det blev ganska likt.

post-664-1200987743_thumb.jpg

post-664-1200987755_thumb.jpg

post-664-1200987852_thumb.jpg

På undre bilden är den monterad i ramen. Total höjd från infästningen och upp är drygt 55mm mot Sierra orginal som har 110mm. Mycket bättre plats för armbågen.

Det saknas fästplattor och bakre infästningen tror jag blir lite väl klen. Dessutom saknas det detaljer i pivotpunkterna. Ett litet rör med skruv genom skulle kunna fungera...

Ska komplettera med en fjäder för låsbygeln också.

Posted

lätthål...tack och kanske längre utlösar spak??!! och annars..när kommer bitarna??? :w00t2:

Posted

Haha, lugna ner er lite nu :P

Ser skitbra ut det där, men det är som du säger... Den ser lite klen ut där bak...

Posted

får jag ha synpunkter?? gärna flera runda lätthål med större i mitten och sedan mindre utåt..kanske svårt att genomföra..

Posted

ser väl okey ut... annars om man gör plattorna utan hål så ör det ju fritt för vem som att lätta efter eget huvud om intresse finns..

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Posted
Lite puts och lite lack så ska det nog bli bra....

Lite puts = Ja

Lite lack = Nej ! ! !

Färgen väger ju extra.. ;)

allvarligt ser den riktigt bra ut.. :thumbsup:

Posted

Tack ska du ha.

Den är gjord i vanlig Domex. Den kommer rosta. Anledningen är att jag varken kan svetsa rostfritt eller aluminium men då jag har en kompis som tiggar funderar jag på att ändå köra rostfritt när utvecklingen är färdig...

Blir snyggare svetsar också.

Posted

Är inte själva "spakdelen" väldigt lång? Annars så ser det ju kanoners ut ju!

Posted

nice... jag skulle gärna ha den i alu... men kuggsegmentet blir väl inte tillräckligt slitstarkt..

rf är ju trevligt.. ingen ytbehandling och hållbart..

• 1 year later...
Posted

Hur går det med tillverkningen av den förträffliga handbromsen?

Hej Fredrik

Undrar om det finns nån cad ritning på handbromsen och om man kan få ta del av den

Mvh Sorin

Posted

Instämmer med föregående talare!

kan du slänga in bilderna på ditt resultat igen för de verkar ha försvunnit. jag gillar cadden.

/Fredrik

Posted

Jag och jocke håller på att rita på det, så är det någon som har en sierra handbroms liggandes och ska sälja för en vettig peng, så hör av er, så har vi något att gå efter.