Jump to content

"störtbågen"


_coffe_

Recommended Posts

Jag ska ju beställa ettt MK-chassie tänkte jag... Men jag tycker inte den lilla kröken till störtbåge är speciellt snygg... Kan man välja bort denna och sen göra en egen, eller vet ni om man kan komma med ett förslag på hur jag vill ha det så fixar dom det innan dom pulverlackar... Det är ju tråkigt att göra det efteråt om man nu inte kan göra så att man skruvar fast störtbågen efteråt?!

Jag har sett en bild på en svart sjua med två separata störtbågar... Det är vara en halvmåne över varje stol med ett stag som går bakåt... Vems bil är det? Jag vill gärna ha fler bilder på hur den "bågen" är ditsatt där bak...

Link to comment
Share on other sites

Ett delux-kit har en fast båge... Du kan säkert beställa ett kit utan båge men jag tror inte att dom skräddarsyr en åt dig.

Kolla på dala7.se så ser du min gamla bil med dubbel båge.

Edited by Tommy
Link to comment
Share on other sites

Inga problem du kan fritt välja bultad eller svetsad båge vid beställning. Det är även möjligt att vi kan fixa dubla bågar skriv ett mejl om du vill veta mer.

klovka_052_1_th.jpg

klovka_053_1.jpg

Lev väl

Michael W

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Det är ungefär så som din Tommy som jag vill ha det, fast lite mer rundade! Perfect!

Det är ju jättebra att jag kan välja att få den bultad istället! Blir mycket enklare nu...

Link to comment
Share on other sites

Jag hade min bultad och gjorde en egen istället i rostfritt kraftigare rör. Kan ses lite på bilden nedan.

Huruvida om vilket som är bäst av svetsad eller bultad överlåter jag till andra att spekulera om ;)

bootlid.JPG

Link to comment
Share on other sites

Phil på MK har även berättat att trots att bågen på en MK är rent kosmetisk så håller den förvånansvärt bra Han berättade att alla har stått emot krascherna som han känner till. Detta oberoend om den varit bultad eller svetsad.

Men lita för alt i värden inte för mycket på den ändå.

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Nä, jag litar inte på enbart en sån liten båga... Ska man krascha så ska man ju ha en helbur ;)

Men som sagt, det hade ju varit perfekt att få en bultad istället så att man kan göra en precis som man själv vill...

Jag såg en svart sjua på en bild, det stod tre sjuor jämte varandra och den svarta var längst mot kameran så att säga, till vänster på bilden... Den hade precis såna bågar som jag vill ha, svarta var även bågarna... Har kollat runt lite men kan inte hitta bilden igen...

På tal om något annat, kan man beställe enbart grenröret utan resten av avgassystemet, eller kan man få den med katalysator och uttag för lambdasond?

Link to comment
Share on other sites

Skruvad båge innebär dessutom att man även kan fixa en "helbur" som man kan byta till, även det något jag planerar. Mest för att ha något att hålla i när jag ska åla ner för att åka till glasskiosken...

Det går ju göra ändå. Det är bara att bulta fast resten av helburen på vanliga bågen :) Så gör bland annat tiger.

Link to comment
Share on other sites

[

På tal om något annat, kan man beställe enbart grenröret utan resten av avgassystemet, eller kan man få den med katalysator och uttag för lambdasond?

Hej Coffe

Jag har en helt ny grenrör till pinto (från Mk ) om du är intreserad.

Mvh Sorin

Link to comment
Share on other sites

MK kan fixa en dubbel störtbåge priset bestäms dock från tid till annan då detta är en specialdetalj som inte finns i prislistan. Så om någon är vill beställa så kan jag fixa pris men det blir ett "personligt" pris och inte något almängiltigt.

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...