mjobålsta Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Hej Vad tror ni om Taunus -81 20CL som donator till ett bygge, bakaxel ok, spindlar ok, motor och låda ?????? Lär väl sitta en Pinto i en sån eller, en fördel som jag ser är väl den stela bakaxeln ( behöver inte pyssla så rackarns mycket för att få den på plats ) spindlarna funkar ju utan större mod. Sen behöver inte jag en hel jätteknippe med hästar så den motorn kanske duger gott ( går väl troligtvis att trimma relativt lätt ) Är det nån som vet om det är en stötstångare eller är det överliggande i den här typen av spis. undrar om det var 5 vxl låda i en 81'a. Hmmm mycke å tänka på innan man drar igång :wacko: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megablade Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 (edited) Det är väl en utmärkt donator. Du kan använda spindlar, bromsar, motor och låda mm. Bakaxeln tror jag är lite bred, men det kanske funkar. Motorn är en sk pinto(överliggande kam). Edited November 13, 2007 by Megablade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 Femväxlad låda är mycket ovanligt i Taunus, jag har bara stött på ett par-tre bilar under mina år. Så räkna med en fyrväxlad, men det är en trevlig låda! /Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Det sitter taunusaxel i min Pegasus enligt uppgift. Så himla bred är den inte. Med 7X15 ET30 behövs ingen spacer i alla fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts