Jump to content

Motorkuddar


SteQve

Recommended Posts

Vart finner man lämpligast motorkuddar? Är det mekonomen eller biltema man letar hos?

Är det så att en motorkudde enbart kan ta emot krafter i längsgående led? (dvs tryck/drag). Jag hade tänkt att fästa kuddarna så att dom står vertikalt, men då är det bara vikten från motorn som ligger i rätt riktning. Eventuella ristningar och vrid kommer då att "dra" i fästet.

Är det helt fel att göra så? Tycker mig ha sett seven-bilar med motorfästen som inte är i tangentrikningen till vevaxelns rotation (hänger ni med?).

Antar att man kan ta en std volvo-kudde och använda? Någon som har tips på hemsida där man kan titta på motorkuddar och som samtidigt har lite mått?

Link to comment
Share on other sites

Jag har min kuddar "platt" så långt ut det går och det verkar fungera ( men jag tror du menar horisontellt ek vert ...? )

Volvo 240 diesel kuddar, kommer från en tok tung 6:A och är med automatic styva, ser inga rörelser i min bil.

Kolla dock så du får diesel kuddar, en del ställen har samma kuddar till alla bilar vilket gör att jag tvekar de är styvare.

Har för mig jag handla på Micro så kolla att det har ett eget artikel nummer.

I vilket fall som helst var de tok billiga.

Link to comment
Share on other sites

jag har mina i vevaxelns rotation samt lutar uppåt i framkant. titta på en gammal volvo amazon eller 140 så ser du hur jag menar- det hindrar också att motorn åker in i kylaren vid kraftig inbromsning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...