Jump to content

Seven racing!


Gripenland

Recommended Posts

Nu har nog de flesta sett tråden på www.rejsa.nu om att starta en racing klass för seven bilar.

Väldigt trevligt om det blir genomfört tycker jag! :)

Förutom möjligheten att köra på bana kommer varje rejs automatiskt att agera märkesträff. Perfekt :D

Link to comment
Share on other sites

Toppen ,

för egen del skulle jag föredra en hk/kg klassning eller snarare bestraffning i vikt.

( känns i och för sig fel att tynga en seven som skall vara lätt by defenition)

Kommer nog at få väldigt svårt att uppfylla kraven annars... :D

killarna med 9-3 ss långlopps bilen kramar ju ut 550hk som håller ur en liknande motor

:)

Link to comment
Share on other sites

Toppen ,

för egen del skulle jag föredra en hk/kg klassning eller snarare bestraffning i vikt.

( känns i och för sig fel att tynga en seven som skall vara lätt by defenition)

Kommer nog at få väldigt svårt att uppfylla kraven annars... :D

killarna med 9-3 ss långlopps bilen kramar ju ut 550hk som håller ur en liknande motor   

:)

Jag håller med om klassningen. Men det förutsätter att det blir ordentligt startfält. Tråkigt att åka i en klass med två deltagare....

550 hk!!!!!!!!!!!!!!!! Det var det värsta jag hört! Kör dom på nitro då eller B)

Vad siktar du på för vikt/effekt förhållande?

Link to comment
Share on other sites

Enligt vad jag hört . 2 liter och höööögt turbo tryck.

en nedbantad version av Pikes peak motorn.

själv så siktar jag nog på orginal effekt från början = ca 225 (9000 styrdon)

och ca 600 kg.

Men det lär bli lite problem vid besiktning :unsure:

Bil byggs för effekten / momentet men bilprovningen har ju regler :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ja en mycket intressant tråd ! Kan bli en mycket kul klass om man inte begränsar till en viss seven typ. Tex. Caterham, Westfield, Locost.

Jag tycker det finns alldels för mycket murar mellan olika sevenbyggare/Ägare. Caterhamägarena på sin kant. Kitbyggarna på sin och Hemmabyggarna på en tredje. Vore kul med något som enar alla olika typer av seven i Sverige. Kanske detta kan va något.

Vore väldigt kul att köra. Men racing är dyrt !!

Link to comment
Share on other sites

Att få tillfälle att lufta 7:an på bana är naturligtvis högintressant! Tillströmningen av byggen verkar vara god, så underlaget för en racingklass blir bara bättre. Kan norrmännen kan väl vi!?!

Jag håller med om att klassen bör vara öppen för alla varianter av 7:or och kanske inte fullt så hårt typad som i Norge.

Dessutom trevliga tillfällen till erfarenhetsutbyte och umgänge som redan konstaterats.

När och var går första start? B)

Link to comment
Share on other sites

Hej förutom en racing klass så borde vi väl inom ett tag ( när vi börjar bli klara) kunna samla i hop tillräckligt många som vill åka bana för att hyra något.

Någon som vet vad tex kullen gå på att hyra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...