Ha77e Posted March 10, 2004 Share Posted March 10, 2004 Hej, Jag hörde att det kan bli problem vid besiktningen med att ha batteriet placerat invid tanken bak. Är det någon som känner till om det finns några regler kring detta? Och i fall att man ej får ställa batteriet invid tanken, vad är resonemanget mot detta? /Ha77e Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 10, 2004 Share Posted March 10, 2004 När det gäller rallybilar så får dom ha bateriet bak tillsammans med tanken! Dessa genomgår en vanlig besiktning! men jag har sett att de har en sluten plastbox till batteriet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted March 10, 2004 Share Posted March 10, 2004 Om batteriet är inne i kupen så måste den sitta skyddad i någon slags låda:) Sitter batteriet fast och skyddat så ska det väl inte var några problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Næss Posted March 10, 2004 Share Posted March 10, 2004 I racing versjon så skal ikke batteriet stå slik at det kan bli klemt mot tanken ved en påkjørsel bakfra. Dette fordi batteripolene skal kortslutte i tanken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plyshe Posted March 10, 2004 Share Posted March 10, 2004 Batteriet sak jag ha mitt i bilen framför passageraren, om nån törs åkamed. Inge bra m mkt vikt i bilens ändar. Tror nog en lite tank ska gå dit oxå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
therealpinto Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Hej Har man batteriet nära tanken bör man se till att risken för kortslutning är så liten som möjligt. Batterilåda i plast är bra men inget absolut krav. Gustaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts