Jump to content

Vattentålig Bilstereo


Acke

Recommended Posts

Det satt en stereoanläggning i min Pegasus, men den förpassades till elektronikhyllan ganska omgående.

Jag testade faktiskt om den eventuellt kunde fylla någon funktion - mest för att öka åkintresset från sambon - och jag kan meddela att en stereo i en sjua endast kan användas vid stillastående (motorn ska också vara i viloläge, inte ens tomgång funkar).

Det ska väl i så fall vara med hörlurar av något slag. Fast jag är skeptisk.

Link to comment
Share on other sites

Jag körde en runda i sommras med mp3 spelare och små lurar i öronen under hjälmen.

Det första jag upptäckte var att man fick vrida på som f*n för att höra alls sedan

konstaterade jag att jag saknade motorljudet och den specifika "sevenkänslan"

försvann.... Det blev en paus vid vägen och hjälmen åkte av och mp3 junket

åkte ner i fickan... ordningen var återställd!

Link to comment
Share on other sites

Med rätt lurar funkar det kanon jag brukar jöra det vid längre transportsträckor men skumm eller silikon lurar är ett måste. Tillägas bör att jag endast i undantagsfall använder hjälm.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 months later...
tänkte köpa ett helt kit, både medhörning mellan två hjälmar och linje-ingång! :thumbup: (Ipod)

http://www.mc-hitech.se/

äsch...dessa lackade i en fräsigare färg blir juh kalas =)..bluetooth till nallen och inbyggd radio..d.v.s skicka singal via fm sändare=)

http://www.peltor.se/se/Product.asp?Product_Id=187

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...