ejorris Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Jag skall sätta Omega 296mm bromsar på en Mantas framvagn vilket resulterar i att jag bla. måste borra ny bultcirkel till 4/100. Har sett på nåt forum (som jag inte hittar igen) att man bör svetsa igen de gamla hålen. Hur gör man det enklast..... skall jag dra i en bult och kapa den jäms med skivan och sen svetsa/slipa eller skall jag bara lägga igen allt med svetsen? ps. liten lyckohistoria..... köpte de två oken ovan på skroten som hade suttit på en gammal postbil från -99. 300:- styck ville han ha, helt ok tyckte jag, det finns dyrare. När skrotis plockat fram dom visar det sig att dom är i princip nya!!!! Dom byttes antagligen strax inan skrotningen ; ) /J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morty Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 Bromsskivor är gjutna så att svetsa igen dem är inget man bara gör. Vad jag vet så kan man borra om bultcirceln utan att lägga igen hålen. Kolla med www.rolleslitz.se Mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejorris Posted August 20, 2007 Author Share Posted August 20, 2007 låter bra.... har redan passat en fråga om kostnad till rolleslitz.... om man inte behöver svetsa igen så är det ara bra. /J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts