Jump to content

Konbana Uråsa 15/9


heralue

Recommended Posts

Ja, den ny trenden verkade vara att rycka loss växelspaken :D

Det lät ganska kul när Micke satt fastspänd i bilen och skulle köra "Håkan kan du ge mig växelspaken" :notworthy:

Annars var det skoj att komma och tittaoch prataoch få med sig mycket inspiration hem till i garaget :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

:lol:

Jo, det var ju en ganska ovanlig fråga att få..... men det klart man är behjälplig med sådant....

Det var lite strul i vagnsparken i år under dagen, iallafall för oss smålänningar....

mickes bil gick inte mer än ibland...

sedan tappade han växelspaken när han väl kunde köra....

bernes växelspak lossnade med så han fick den i näven mitt i körningen....

mats slet av sin växelspak bland konerna på sista rundan...

min egen bil kick som en kratta mellan konerna och bara understyrde hela tiden

till slut hade jag lyckats spräcka höger bakskärm vid närkontakt med en kon.....

sista rundan för dagen (visade det sej bli) fick jag punka och därmed ett kast på bilen

och spräckte den andra bakskärmen med.... :banghead:

Är det ingen som har lite bilder att lägga upp förresten......

De flesta av mina egna blev ganska dåliga i år och jag tog inte så många heller...

Link to comment
Share on other sites

hmm..återkommen från hufudstaden(Arlanda) med liten gullig schäfer tik... trött i hela kroppen , (jag inte hunden.)

tja som vanligt stort tack till Håkan Berne med familj och sist men inte minst Micke..

Korven god jag åt 4st!!!

vädret som vanligt bra.. synd för er som inte komm..

bilder... får kolla upp det.. någon kan tänkas gjordes.. B)

höjdpunkter . förutom ni som brukar vara här..

Snapper 7 görans sagolika 7 klon.

Eslövs BMW 7 a fet och med god sång tills ventillyftarna blev varma ..

Mats (pappas) sierra baserade 7 a.. flertalet kluriga problemlösningar och mycket gott genomfört hantverk i detaljerna +++

+ kul att se en Z 240 med iofs en 2,6 motor i ``hyvelbänk´´ det är alldeles för sällan man ser sådana bilar... när den sedan är hans Daily driver blir man impad.

som sagt ni som inte var där... planera om er allmenacka för nästa år... detta skall man inte missa..

:thumbup: :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt med bakskärmarna, Håkan. Jag tyckte det gick undan rätt bra annars. Jag har en del bilder, tyvärr inte på alla ekipage. Laddar upp dem lite senare. Kanske ska ladda upp bilderna från förra året när jag ändå är igång, :icon_oops: det nya fotoalbumet verkar trevligt.

Jag tyckte det var speciellt roligt att se "Fassan" Fribergs bil med det fina plåtjobbet, och förstås Heralues bygge där allt ser ut som "köbe". :) :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Hoppas givetvis att det blir körning på Uråsa även nästa år!

Link to comment
Share on other sites

+ kul att se en Z 240 med iofs en 2,6 motor i ``hyvelbänk´´ det är alldeles för sällan man ser sådana bilar... när den sedan är hans Daily driver blir man impad.

Jomen, den är GRYM! Det var första gången den kördes med denna sättningen, så den var lite bångstyrig ...

Vad gäller motorn så är detta en Datsun 240Z Super Samuri (jo, det är rättstavat), så det är orginalmaskinen på 2,6 liter, med orginal 2,4 vevaxel kvar då. Denna motorn ska visst också vara "rebuild" av Spike Anderson himself. (tur man inte visste va sånna här pjäser kostar när man kastade runt den bland konerna).

/Från-han-som-satte-tiden :hypocrite:

Link to comment
Share on other sites

Som en parantes kan jag nämna att vill man dränka motorn med bensin i kombination med MS så skall man skifta kablarna (1) och (15) på tändspolen .... :banghead:

NUUUUU sitter kablarna rätt och motorn går rent å fint ... (växelspaken sitter också som den ska.... ) så nu kan sommaren komma när den vill :lol:

Link to comment
Share on other sites

Under körningen så märkte jag att jag fick pumpa för att få full bromsverkan, trodde att systemet behövdes luftas. När jag kom hem och bytte hjul såg jag att vänster framhjulslager glappade rejält. Allt verkar ok, sprinten satt där men det var plötsligt ett stoooort glapp. lagret verkar inte helt friskt då det antingen är glappt eller går trögt (mellan två lägen på kronmuttern).

Men roligt var det att få rasta Bella Bimba.....

JEK

Ps Hazze - det berodde på hjälmen......

Link to comment
Share on other sites

Det var attan Micke. att så lite kan göra så mycket. verkligen taskigt att det inte funkade för dig på Uråsa, men ofta är det små skitfel som ställer till det. och i och för sig skönt att det inte var superkrångligt fel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...