Jump to content

Konbana I Karlstad 2/9


BeLo

Recommended Posts

Jag är medveten om att jag var väldigt sen med informationen om förra konbanekörningen på Karlstads gamla flygfält, men här har ni lite större chans att hinna reagera.

Den 2/9 är det dags igen!

Det är som vanligt bara för medlemmar, men medlemskap kan lösas på plats för endast 200:-

Körning sker, om man vill, med två direkt efter varandra följande rundor. Detta eftersom däcken är kalla under första rundan...

Efter avslutad runda får man ett tidkort med tid och eventuella straff för påkörda konor (1 s/kona) och sedan är det bara att ställa sig i kö igen. Jag körde själv 4 gånger, dvs 8 rundor mellan 12 och 15 förra gången trots att många tyckte att det var mycket folk.

Korv och hamburgare brukar serveras och hela arrangemangen sköts mycket proffsigt.

Karlstad Racing arrangerar och mer info finns på deras hemsida: http://www.karlstadracing.nu

Hälsningar,

Bengt

Edited by BeLo
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag är tyvärr själv inte hemma, men jag har gjort mitt bästa för att min 7:a ska få komma ut i friskluften med reservchaufför. Vi får se hur det går. Lennart från Örebro kommer att köra SFRO 2 på en sjua (tyvärr inte min) och SFRO 1 på en GT40 vid flygfältet, så håll ögonen öppna om ni åker dit!

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...