XTR Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Funderar lite på hur jag skall täcka utrymmet över bagaget... Jag är just nu inne på MDF skiva som jag fräser ner spår runt en rektangulär öppning så jag kan montera ett låsbart lock. Tänkte sedan göra en "låda" i glasfiber eller aluminium som jag sänker ner och skruvar fast ungefär som en diskho Lackar jag mdf:en så borde den bli hyfsat tålig mot vatten. Tänkte även försöka montera mc tanklocket någonstans på täckskivan. Vad finns det för andra alternativ, och hur har ni valt att göra?? Aluminium, glasfiber, kapell?? Fördelar respektive nackdelar... MVH Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matz Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 (edited) Har ett kapell över "bagaget" som sätts fast med knappar i karossen samt kardborreband just bakom säterna. Tycker det funkar riktigt bra! Nackdelen skulle kanske vara att det inte är låsbart... Krävs dock lite teknik att få bort kapellet! Edited May 6, 2007 by Matz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 MDF är inte så kompatibel med vatten och lack tror jag inte håller länge men om du använder lågviskös epoxi och tunn ytmatta för epoxi så håller den bilens livslängd ut! Glöm inte att lacka med nåt UV-skydd för epoxin tål inte solljus. Här finns en kanotbyggarsida med en hel del att läsa om epoxi. http://www.thomassondesign.com/entry.aspx?id=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Jag har använt vatenfast plywood som jag behandlat som ovan se bild http://www.mwsportbilar.se/galleri/bilder/klovka_167_11.jpg Lev väl Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Det blir lucka i aluminium (så småningom...) Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sören Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Med lucka måste man ordna någon vattenavrinning om man inte vill ha ned vattnet i bagageutrymmet. Hur har ni med lucka gjort det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BeLo Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Man packar som när man åker hoj, dvs i plastpåsar... ;) Avrinningen sker via hjulhusen i mitt fall, men läcka kommer det garanterat att göra. Bengt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Aluminiumplåt med låsbar lucka klätt med BRG-färgad galon. / Jarl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mickebo Posted January 20, 2008 Share Posted January 20, 2008 Jomen jag är ju lite bagagefixerad. Så jag gjorde en låda med gångjärn från köket. Får plats med ett ölflak och lite på höjden. Klädde med svart "galon" eller konstskinn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts